Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

lördag 7 april 2012

MIN KAMP............Tänker ofta på den dagen mitt liv tog en total vändning......Del 1

som va den 2:a sept 2011,då jag tuggade ur den där plomben på väg hem från jobbet,och när jag kommer hem och ska kolla i spegeln hur det ser ut i munnen....upptäcker den stora knölen på min högra halssida........först ville jag nog inte ta tag i det,utan efter några veckor så kontaktar jag Vårdcentralen och fick en tid.......Där dom tog prover för struma som dom trodde det va.....men efter ngn vecka så fick jag svaret att så va inte fallet........dom skickade en remiss till kirurgen på Akademiska där jag gick igenom två ultraljudsundersökningar och den sista av dom den 7:e nov 2011 då jag fick beskedet SKÖLDKÖRTELCANCER...och fick en operationstid den 28:e nov.....tiden dit va den värsta i mitt liv...livrädd för allt vad sjukhus heter och sprutor och stick.....Dagen när jag skulle opereras va Emma med mig....Inför operationen som bara skulle ta lite över en timme......Men som blev nästan 7 TIMMAR LÅNG...då man upptäcker under operationen att jag har fullt med cancer under bröstbenet och är tvungen att såga upp bröstkorgen......jag blev kvar på sjukhuset i 8 dagar,och hade så fruktansvärt ont.....Tisdagen innan Julafton vill min behandlande läkare ha in oss för ettsamtal.....där han berättar för oss att cancern man tagit bort va en annan sorts cancer ??? Alltså har jag två olika cancer som härjar i min kropp.....och då sattes det igång en utredning som pga att jag mådde så dåligt och åkte akut in till sjukhuset och blev kvar så dom kunde börja söka efter cancer nr 2....nu har jag genomgått alla röntgen man nästan kan och man HITTAR INTE MODERTUMÖREN TILL CANCER 2....Jag har mått riktigt skitdåligt bla av för höga doser Levaxin som jag måste ta mot att sköldkörteln är borta och för att hindra hypofysen
o

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar