Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

torsdag 17 maj 2012

I dag är det dax för cytostatika behandling nr 4

Ja ikväll är det dax för att köra en femdagars behandling med Temodal igen för att hålla skiten i kroppen på den nivå den är nu och så den inte växer till...för den kan man inte minska om den växer.....så jag hoppas och håller mina tummar att den håller sig i schack...så på alla dessa ställen ska Temodalen verka:

¤ Skallbenet bak
¤ Skallbenet på vänster sida ovanför tinningen
¤ Hjärntumör på vänster sida ca 7-8 cm ovanför örat
¤ Käkbenet på höger sida
¤ Halskotorna vid nacken
¤ Kotorna vid bröstryggen
¤ revbenen på höger sida
¤ revbenen på vänster sida
¤ Under höger bröst i mjukdelen
¤ Där luftrören delar sig till lungorna,en tumör på 7 -8 cm
¤ Bakom örat i hals i mjukdelen ner till nyckelbenet....
¤ Sköldkörtelcancern som opererades bort den 28: nov -11
och det va då det upptäcktes fullt med cancer under bröstkorgen så dom va tvungna att såga upp hela bröstkorgen....en operation som skulle tagit 1 ½ timme tog närmare 7 timmar....en jobbig tid efter,värk som bara den !!
¤ att cancern spridit sig till skelettet och mjukar upp det så att jag måste börja ta injektioner (en alldeles ny framtagen medicin) och medicin mot det...annars kommer jag att ofrivilligt få frakturer........denna medicinering ska jag börja med den 15:e Juni
Sen ska det ju i Augusti utredas om jag ska operera tumören i huvudet eller om den ska strålas...........

5 kommentarer:

  1. Jag håller åxå tummarna och hoppas att det går bra..
    Massa styrkekramar kommer det också..
    Mvh
    Doris(Bloggläsare)

    SvaraRadera
  2. Jag vet inte vad jag ska säga för mina ord känns så fåniga.. jag håller mina tummar och sänder dig kramar från hela mitt hjärta <3

    SvaraRadera
  3. Tankarna är hos dig idag. Styrke kramar från nästan grannar

    SvaraRadera
  4. Heja Heja, ge monstren mer än de tål!
    Kram!

    SvaraRadera
  5. Du vet att jag tänker på dej flera ggr/dag o jag håller mina tummar så hårt jag kan för dej min vän. Precis som en av dina läsare skriver, på dom bara o ge dom en omgång så dom förstår att ge sej av=) Kraaaaaaaaam<3

    SvaraRadera