Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

tisdag 29 maj 2012

MIN KAMP.........

Usch ja drömde inatt om min kamp mot monstren som nästan sitter över hela kroppen och som man aldrig kommer kunna få bort......en sjukdom som aldrig går att bota förhoppningsvis hålla den som den är nu ,men inte ens det kan läkarna garantera...den kan närsomhelst börja tokväxa....vaknade kallsvettig----men somnade ganska fort om igen..... Dessa monster slåss jag mot......

Skallbenet bak
¤ Skallbenet på vänster sida ovanför tinningen
¤ Hjärntumör på vänster sida ca 7-8 cm ovanför örat
¤ Käkbenet på höger sida
¤ Halskotorna vid nacken
¤ Kotorna vid bröstryggen
¤ revbenen på höger sida
¤ revbenen på vänster sida
¤ Under höger bröst i mjukdelen
¤ Där luftrören delar sig till lungorna,en tumör på 7 -8 cm
¤ Bakom örat i hals i mjukdelen ner till nyckelbenet....
¤ Sköldkörtelcancern som opererades bort den 28: nov -11
och det va då det upptäcktes fullt med cancer under bröstkorgen så dom va tvungna att såga upp hela bröstkorgen....en operation som skulle tagit 1 ½ timme tog närmare 7 timmar....en jobbig tid efter,värk som bara den !!
¤ att cancern spridit sig till skelettet och mjukar upp det så att jag måste börja ta injektioner (en alldeles ny framtagen medicin) och medicin mot det...annars kommer jag att ofrivilligt få frakturer........denna medicinering kan jag först börja med en månad efter tandutdragningen då det kan bli komplikationer i käkbenet...så den 15:e juni tar jag första sprutan......

¤ I september -12 ska jag behandla min cancer som opererades bort i nov-11 och det blir med radioaktivt jod.......
¤ Hjärntumören ska utredas i Augusti om det blir operation eller strålning.......
                              Jag är så ledsen på allt detta ....men försöker
                              hålla humöret på bra nivå ändå....men ibland brister
                              det och då är det tur att det finns dom som kan trösta <3


4 kommentarer:

  1. Kära Elisabeth, jag tycker att du är helt fantastisk som orkar hålla humöret uppe som du gör - kämpa på!!!

    Varma kramar från Carina

    SvaraRadera
  2. Det går inte att ta in alla otäcka monsterställen, tror det är ett underverk att du lever och kan berätta....
    Sprutor skriver du om som de vore ingenting, förstår att du i alla fall inte är spruträdd!
    Mina önskningar och tankar följer dina texter, ibland blir jag skrämd men oftast imponerad av din styrka och att du dessutom kan sticka så mycket.
    Kram!

    SvaraRadera
  3. Jag finner inga ord.... KRAMAR!!!!

    SvaraRadera