Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

lördag 8 september 2012

Familjen Djurströms och Gula Husets årliga kräftskiva.....







mitt i allt kaos med cellgifter rädsla för operationer och sorgen att se en dödsannons i tidningen idag som gjorde mig väldigt ledsen....har inte hört ngt om att de skulle vara ngt fel och de gjorde ont att läsa om det.......men har via andra bloggar förstått att inte allt stod rätt till,men hur orkade människan hålla allt så hemligt...jag vill tala om så folk ska förstå vad jag går igenom som inte just nu är det lättaste.....då behöver jag inte förklara för alla hur jag mår......nä fattar ingenting,men tänker på dom som är familj till den avlidne.......men iallafall så gick årets Kräftskiva av stapeln.....pappan dukade och fixade uterummet,jag fixade kaffekoket och lite annat smått och gott......Emma fixade planeringen av tipsrundan och höll i sången och hade gjort ett så himla fint häfte med visor,ordningsregler och lite annat......Sara hade fixat västerbottenpaj....... Jag de gick åt en hel del men gott va det......I år körde vi totalt alkoholfritt och det va väldigt trivsamt så det kommer de att få vara hädanefter pga av alla småbarnen....jag är ju ingen diggare alls av alkohol,ibland ngn god öl eller cider och faktiskt en riktigt god Wiskey.....men tycker spriten bara gör folk dumma i huvudet...och sen är de ju alltid barn med här och då tycker jag de rimmar illa att dricka......dricka kan man göra på hemmet sen.......Vi sa de ikväll pappan och jag när alla gått hem...tänk att vi är roten till alla dessa Goa Älskade barn och barnbarn,vi har gjort allihopa........10 Barn,11barnbarn och 5 respektive HÄRLIGT!!!!!!!!!!!! ÄLSKAR ER ALLA SÅ INNERLIGT MYCKET !!!!!! OCH TACK FÖR IKVÄLL !!!!!!!

7 kommentarer:

  1. jag gillar det sista du skrev
    kram Åsa

    SvaraRadera
  2. Ja ni har fått till ett ordentligt gäng, fler än de gick på min lilla byskola :D Vila idag och njut av gårdagen. KRAM

    SvaraRadera
  3. Vilken härlig dag och kväll du har haft,underbart att du orkar njuta här och nu...det är viktigt för dej just nu,men det är ju ingen konst med en så underbar familj som du har runt dej.
    önskar dej en lung och skön söndag.
    Massor med kramar ♥♥♥

    SvaraRadera
  4. Tack själv mamma! Det va så mysigt och trevligt.
    Jag älskar dig <3
    Puss och kraaaaam!!
    /Malin

    SvaraRadera
  5. Vilken fest! :D Nån skrev nåt om en byskola.. När jag gick i "småskolan" i en liten by i djupaste Småland så var vi 8 st i klassen. 3 tjejer o 5 killar. Det slår ni med råge :)
    Ladda nu batterierna ytterligare med lite vila också..
    /Tina

    SvaraRadera
  6. va härligt att ni kan ha det så trevligt tillsammans. Nått att njuta av till nästa kräftskiva=) Kramis

    SvaraRadera
  7. Tack själva! Toppen kräftskiva! :-)

    Men jag hoppas att ni inte har gjort alla respektive också... ;-) puss på mamman!

    SvaraRadera