Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

tisdag 8 april 2014

Blir så less på dessa förbenade monster......

Ja usch ja......har värken från helvetet när jag hostar,halsen är liiiiiite bättre,men har svårt att käka......fick utskrivet näringspulver ...... och ska träffa dietisten på Torsdag...... läste journalen ikväll och det va tydligen inte så lätt att stråla min tumör.....den sitter så nära hjärtat och matstrupe & luftstrupen....så ska tydligen kollas varje dag efter strålning.......Är så jäkla less på allt.....men som jag alltid säger "Bara gilla läget" slapp jag bara att va så himla trött så vore jag lite gladare tror jag........orken att få sitta och sticka igen...... Men morgonen började med pappans frukost innan han for iväg till jobbet......sen va det det dagliga gympapasset med min sugare och en svängom med moppen...... Ville fick bli hemma med mig idag.....han behövde lite mamma snos....... lilla hjärtat mitt...... med posten idag kom ett paket med en jättefin sjal i som Anneli från Vänersborg stickat till mig,så fin TACK ♡♡ och ett kort från en tjej som läser här ♡♡♡ TACK I dag fixade jag våfflor med grädde och sylt till middag....... och efter arbetsdagensslut och lite handling kom pappan hem och hade hämtat ut min nebulator.....så skönt att få andas i den...... börjar få ont i ryggen i lunghöjd, hoppas verkligen att det inte är ngt med lungorna...men det får dom kolla på Torsdag,för jag har ingen feber ännu iallafall..........orkade sticka lite på kvällskvisten till Äntligen Hemma....... nu är det bara myslådan som väntar,och så hoppas jag få slippa vakna upp med dödsångest i natt då slemmet täpper till luftvägarna, det är skitläskigt......Nu önskar jag er en riktigt ☆Godnatt☆




14 kommentarer:

  1. Godnatt hoppas det snart blir bättre med din hemska hosta, lider med dig. Kram från skåne

    SvaraRadera
  2. Vad ska jag säga...varmaste, varmaste...ångestbefriade kramar till dej Bettan som orkar delge oss allt detta du skrivee.💚💚💚 Gunilla

    SvaraRadera
  3. Godnatt! Jag haqr också en hemsk hosta sedan tr5e veckor tillbaks, som de säger är virus!

    Kram!

    SvaraRadera
  4. Styrkekramar. När du har den här hostan skulle det kanske vara bra å få utskrivet av arbetsteraputen en höjning av huvudändan så du halvsitter så det inte tätnar så mkt. Du ska se att det blir bättre när du fått lite lugn kring dig. Din skyddsängel vakar ö v er dig. Kram sissi

    SvaraRadera
  5. Vännen, måste Du göra så mkt hemma? KanNi inte få hjälp fr kommunen så Du slipper städa etc? Ägna Dina krafter till Wille o familjen? Hoppas att D får en hyfsad natt utan ångest. Luft måste man ha! <3 ulla

    SvaraRadera
  6. Jättefin sjal!: Och rosa! Snällt av Anneli. Städnimg=gympapass - ingen ska väl missunna dig ditt gympapass:-D:-D:-D. Kan luftfuktare i sovrummet vara något för dig? Min lilla mamma med tracheotomi och parkinsson hade luftfuktare och då blev slemmet mer lätthanterligt.Mer det var mycket pyssel med rengöring av luftfuktaren så att det inte bildades bakterier i den. Tilltäppta andningsvägar är fruktanssvärt så det är inte underligt att du känner dödsångest.Förstår att det inte lätt för dig för det här är verkligen inte vad du hade tänkt dig av livet. Men även om det är besvärligt att stråla din cancer så är det inte omöjligt!. Och visst orkar du kämpa för du är en riktig fighter!!! En kämpe! Ville behöver sin mamma och mamman behöver sin Ville - jättebra att ni fick lite tid tillsammans♡. Och din skyddsängel håller sina mjuka vingar om dig så att du kan känna dig trygg. Kram Sirpa

    SvaraRadera
  7. Klockan är bara 5. Idag när jag läser blir mina ögon tårfyllda. Om jag fick möjligheten att trolla en gång, ja då skulle Du <3 få den "trollen". Så fint att lilleman<3 fick vara hemma och gosa med mamma<3 . Barn funderar så mycket och säger långt ifrån allt om vad tankarna funderar på.
    Hoppas att du slipper den hemska tröttheten och istället kan få pyssla med det du älskar mest att göra, sticka <3.
    Tänker på dig <3
    Kram
    Susanne

    SvaraRadera
  8. God morgon fina du.
    Jag hoppas att du har sluppit vakna av att du inte får luft för det måste vara fruktansvärt.
    Skönt att Ville fick en egen dag med dig,han behövde nog det.
    Försök att vila så mycket det bara går. Hoppas du får en ok dag idag.
    Kram ❤️❤️❤️
    Anki

    SvaraRadera
  9. Hej!
    så att du ska bli bättre!
    Förstår att det är jobbigare än vi kan läsa oss till.
    Kärleek o styrka till dig och din familj!

    SvaraRadera
  10. Läste din blogg redan i går kväll...men jag jag vågade inte skriva nåt för att vara rädd att skriva fel för jag var så trött. Vaknade av regnet mitt i natten och var ganska pigg. Hoppas natten har varit hyfsat bra...synd att det regnar när du får vara hemma på permis. Hoppas dig allt gott under dagen och glöm inte din gympa - smart av dig och kalla städning för gympa för då får du inte bannor av dina bloggläsare:). Ta den fina sjalen över dina axlar och sätt dig i din myssoffa och sticka en maska eller två eller en hel rad. Hem till gården idag? Har inte koll på dagprogrammen men den var väldigt bra i a f när jag tittade på den senast. Mysigt med vanliga människor! När du sitter i din myshörna så känner du värmen från oss alla som stöttar dig i kampen mot monsterdjävlar. Min skyddsängel får du låna och din egen sitter redan i myshörnan och väntar på att dig för att du ska känna dig trygg. Styyyyrkeeekraaamaaar Sirpa

    SvaraRadera
  11. Känner att jag vill lämna ett par rader till dig, men finner inte orden. Det du tvingas genomgå är min mardröm och du lever den. Mina tankar och mina varmaste kramar till en underbar människa. Allt gott till dig!

    SvaraRadera
  12. Du är allt en krutgumma du Elisabeth! En stund i taget, en dag i taget - du KAN för du är av ett ovanligt kärleksfullt virke! du älskar ju livet och hur skulle det gå om du gav upp?! nää, mera snos med Ville och mamma! Vilken söt sjal du fick, passar dig prexis vettu. Skickar dig massor med kraft och många kramar, hoppas dagen varit hygglig. Ja det vore väl en bra idé att få upp huvudet mer, skadar inte att testa. Eldar på tillsammans med Sirpa, mysbrasa av alla fina kärleksfulla tankar till dig. Jag tror bestämt din ängel har rosa fluffiga vingar! Önskar dig många timmars fridfull sömn!

    SvaraRadera
  13. Hej igen. Läser och följer dej varje dag och blir glad när du mår bra. Det gör ont att höra om din upplevelse av att inte få luft. Jag tror du skulle må bra av Betapred, men du kanske har det redan. Den är avsvällande.
    Önskar bara du får en bra hjälp.
    Syster Christina

    SvaraRadera
  14. Följer dig varje dag och önskar såå att du ska få må bra, det är du så väl värd. Du verkar vara en helt fantastisk kvinna.
    /Lena

    SvaraRadera