Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

fredag 13 juni 2014

Fredagen den 13 : e juni

Ja nog fick jag en Fredag den trettonde........vaknade med värk i magen som visade sig att hålla i sig hela dan  har lättat liite nu.....har ätit morfin så det slår runt i huvudet...... har inte kunnat äta eller dricka ngt ...drömde på dan om hur törstig jag va....nu har jag både vätskedropp och näringsdropp........nu ligger jag här och inväntar 23.30 för att få ta morfinet och sen sussa en stund......Tanterna som kom igår fick fara hem idag, en av dom va en lika galen stickerska som mig, nä t.o.m värre........Emma va upp på lunchen och hade med sig en sån fin ,rolig teckning hon gjort ...... ha ha .......den är så läcker.......Senare på eftermiddan va Ville och Pappan upp men dom åkte ganska fort igen för jag hade för ont för att orka prata...... har varit så trött idag också....kollade lite på fotboll,slumrade en stund och kollade sen på Mrs Marple..... nu är det bara medicinväntan......☆Godnatt☆



11 kommentarer:

  1. Dream sweet, Elisabeth! Rest up for tomorrow's healing!

    SvaraRadera
  2. Om man ändå finge skriva 'Åh, vad härligt!' Men det är skönt att du åtminstone fått sticklusten tillbaka o att du verkar ha en så himla härlig familj :)
    Hoppas, hoppas, hoppas att du snart är bättre o får åka hem till dem o valpen som ska komma!
    /Tina

    SvaraRadera
  3. Hej, jag har aldrig kommenterat innan, men läst nästan hela din blogg från början, det är en hel del att läsa. Vilket jäkla elände du råkat ut för, jag lider så med dig. Hoppas det vänder snart så du kan få åka hem till din fina familj och din lille valp som du snart ska få.

    Haha,vad bra och passande teckningen var där du sitter med garndroppet. Lite humor mitt i allt skit du är mitt i. Tänker på dig och hoppas du får sova gott inatt. Kram!!

    SvaraRadera
  4. Nej finns det nån som är ännu värre stickerska...svårt att tro. Rena rama stickcafeet på avdelningen!. Tur är väl att du har stickning som ditt stora intresse för garnnystan och stickor kan man ha med överallt...och kan sticka när du orkar. Hoppas du får börja med kortisonet snart...för det tog väl bort svullnaden och hjälpte även att minska värken - totalt okunnig i sjukvård.så jag kanske minns fel. . Vaknade av att det är ljust ute o till fågelkvitter och hoppas att du får uppleva det hemma snart...du är en fighter så visst ska du hem snart till dina nära o kära och lilla valpen Sissi . Önskar dig så lite värk som möjligt under lördagen. I dag är nämligen världsstickardagen såg jag i någon blogg ...och den är egentligen en vecka...och går ut på att sticka i offentliga miljöer...mer offentligt kan det ju imte bli än sjukhusavdelning. Så tänk när du stickar den här veckan så ärdu med i en gemenskap med stickare världen övet♡ .En riktig bamsekram tii dig och många stickstunder Sirpa

    SvaraRadera
  5. Godmorgon. Hoppas denna dagen blir bättre för dig. Och att värken ger med sig. Varma kramar♡♡♡♡och krya på dig. Laila

    SvaraRadera
  6. Ha ha ja den teckningen var kul! vad duktig hon är på att teckna din dotra. Skit skit skit med värken, skit igen. Tittade också på Miss Marple, älskar engelska deckare av alla de slag. Oj oj vad långt du har kommit på det söta rosa också! Hoppas du har fått slumra och sova i natt. KRAM

    SvaraRadera
  7. Vilken mysig teckning!! Härliga barn ni har! Hoppas innerligt att allt nu vänder så att du och din stora familj kan njuta av en härlig sommar! Min bästis på äldre dagar går också sin kamp mot eländet-bla kronisk lungcancer och idag mår hon så mycket bättre än för 3 år sen-skickar en massa hopp om att du också får må så mycket bättre....

    SvaraRadera
  8. God förmiddag säger jag.
    Vilken underbar teckning du fått 😃
    Hoppas natten varit ganska bra och att du mår lite bättre idag.
    Jag förstår att du vill både dricka och äta....å så funkar det inte. Stackare.
    Många varma lördags kramar till dig.
    ❤️❤️❤️
    Anki

    SvaraRadera
  9. Viken passande teckning.
    Vilken fin familj du har.
    Jobbar men följer dej som vanligt.
    Kram. Christina

    SvaraRadera
  10. Din dotter har minsann talang!vilken fin teckning..fräck!tänker på dig E...kram fr Götet♡

    SvaraRadera