Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

fredag 6 juni 2014

Så här har Doktorn sagt

Så har läkarna sagt till mig......Magvärken beror på att tumören som sitter inkilad mellan luftstrupe och matstrupe har svullnat och har tryckt ihop matstrupen så det bara är en springa.........så nu förstår man varför jag har sån fruktansvärd värk......Därför sattes antibiotikan ut i förrgår för att kolla om sänkan går ner för då får jag förhoppningsvis börja med kortison som dom hoppas ska ta ner svullnaden....och därmed ge mig lite mindre smärta.........så nu inväntar vi provsvaren för att se om jag får starta upp kortisonbehandlingen......... Dom kan ju inte gå ner och kolla heller med gastroskopi pga att det kan spricka/ gå sönder för att det är så svullet........ Hostan kämpar jag vidare med och kör med inhalationer av natriumklorid, Acetylcystein och vidgande......... idag har jag känningar av att det sitter slem fast och jag blir så jäkla stressad att veta att det kommer slå till när som helst med det jobbiga att försöka hosta upp det........ så nu önskar jag att få slippa denna värk .......

22 kommentarer:

  1. Men lilla vännen, jag har aldrig träffat dig, utan läser din blogg, ofta med tårar i ögonen, men känns som jag känt dig länge, du är en kämpe utan dess like, måtte du snart få må bättre så du kan komma hem till din fina familj och nya kärleken (humlan) som snart ska hem till dig, massor av varma krya på dig kramar från mig, <3 <3

    SvaraRadera
  2. Men fy vad du måste gå igenom! Hoppas de kan få ner svullnaden snart så det skulle vara lättare att svälja och hosta! Kämpa på och ta sikte på att snart få fara hem till nära och kära och liten Sissi!

    SvaraRadera
  3. Jag hoppas också att du får slipper denna satans värk.
    Kram och jag tänker på dig ❤️

    SvaraRadera
  4. Tänker mycket på dig .Man uppskattar verkligen sin egen tillvaro när man ser hur jobbigt du har det.Vilken kämpe du är!önskar att du ska må bättre,att kortison ska hjälpa dig så du kan äta och slippa värken.Massor av styrka och förbättring önskar jag dig.Kram Annette

    SvaraRadera
  5. Fy fasen vad orättvist det är. Hoppas dom hittar en bra lösning för dig som lindrar och hjälper dig att må bättre.
    Tänker på dig och håller tummarna så dom vitnar.
    Massa kramar Virre

    SvaraRadera
  6. Inte att undra på att du har ont då :(
    Hoppas nu att kortisonbehandlingen kommer igång snabbt så du kan få må lite bättre! Kram du okända men ändå kära! <3

    SvaraRadera
  7. Du är så duktig , många varma kämpa kramar till dig ! Håller tummarna och tår att du får en lugn dag. KRAM

    SvaraRadera
  8. Vad jobbigt du har det ❤️❤️❤️

    SvaraRadera
  9. Oj oj vad jobbigt du har det! Du är verkligen en kämpe! Beundrar dej för att du orkar uppdatera bloggen och alltid hitta något positivt mitt i allt elände! Nu hoppas vi på kortisonet! Kram!

    SvaraRadera
  10. Hoppas verkligen att du få mindre värk o att du får sätta igång med kortisonet. Förstår din oro och ångest över att känna att slemmet börjar hopa sig men du är i goda händer. Personalen kommer att hjälpa dig OM du får en slemklumpsattack.♡ Om du orkar så koppla av med din älskade stickning eller planera för din lilla fyrtassade dotter Sissi.så får möjlighet att tänka på annat än den denna förbannade skitcancer och vad som ska hända med dig. Du har sån styrka i dig så vips är du snart hemma igen bland dina nära och kära och tar emot Sissi. Hon är ju ursöt. Även jag som är en kattälskare smälter för denna söta hundfröken Sissi. Hoppas dagen blir en hyfsad bra dag med så lite värk som det bara går och mycket stickning. Kram ♡♡♡♡♡Sirpa

    SvaraRadera
  11. Du är verkligen en sann kämpe trots allt svårt du går igenom. Jag läser bloggen varje dag fast jag inte känner dig men det känns ändå så. Trots allt svårt för dig är du ändå så positiv och det är bra. Kram Yvonne

    SvaraRadera
  12. Hej fina Du!
    Du är fantastisk som delar med dig av ditt liv och jag känner med dig...
    Sänder dig en famn av vackra sommarblommor och hoppas du får en stabil och lugn helg.
    Kram!

    SvaraRadera
  13. Ber till Gud att det ska vända för dig snabbt..Så att du får komma hem till din fantastiska familj. Du är så tapper. Kramar

    SvaraRadera
  14. Styrkekramar från norrbotten

    SvaraRadera
  15. Kramar till dig vilken kämpe du är

    SvaraRadera
  16. Ber många böner för dig. När det känns som värst kan du läsa Psaltaren 23 i Bibeln om du vill. En stor varm kram till dig och till din familj.

    SvaraRadera
  17. Vad orättvist livet är, jag önskar jag kunde blåsa bort det onda, slemmet, hostan, och din trötthet. Vi känner inte varandra, men det käns som om jag känner dej genom allt du delger oss via din blogg.
    Jag önskar dig det bästa, du är i goda händer nu och de är där för att hjälpa dej.kramar christina värmland.

    SvaraRadera
  18. Vad du kämpar på vill att du ska få åka hem nu! Många kramar.

    SvaraRadera
  19. Gullviva, mandelblom, kattfot och blå viol! Skickar Dig en sådan bukett! Hoppas att den kommande natten kan få ge Dig vila och ro. Kramar!
    Ulla

    SvaraRadera
  20. Jag kan bara säga en sak: du är helt fantastisk!!!
    Är full av beundran/ Agneta

    SvaraRadera
  21. Du är fylld av ofantlig styrka och mod Elisabeth! Du är min hjältinna ta mig sjutton! Nu håller vi verkligen allt som går för att kortisonet kickar in ordentligt och får svullnaden att gå ner. Välkommen till denna helt fantastiska lördag och imorgon döps en liten prinsessa, din egen Sissi är snart på väg till sin egen nya mamma. ❤️❤️❤️❤️❤️

    SvaraRadera