Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

måndag 9 juni 2014

Läkarsamtal........kortisonintag 4

I morse vaknade jag med den där känslan av att i dag blir det slemattack........ små hostade och kände hur det började växa till sig i luftrören........ Emma och Sara va upp och hälsade på,på sin lunch....... efter dom gått så fortsatte den där känslan att snart slår det stopp i halsen.......och mycket riktigt vid 16.30 slog det till .....fick hjälp med inhalationer och syrgas......men det satt kvar,men när jag satt och inhalerade det som vidgar vid 19.15 så kom den upp en redig seg äcklig slemklump..... Kändes som en befrielse och att jag just då va själv och fixade det •••• är så glad att det gick så pass bra som det gjorde....att den inte fastnade i luftrören......... Har haft ett läkarsamtal och fått reda på att värken i magmunnen kan vara en strålningsskada.....men dom vill vänta och se hur det utvecklar sig.....för annars kanske det blir en slang inopererad direkt i magen.....och det vill jag ju helst inte.....jag vill ju kunna äta........men vad gör man om det är en strålningsskada......dom vill även att värken ska behandlas....... så det är bara gilla läget .......... att gå ner och titta med gastroskopi får dom inte göra för onkologerna då tumören,luftstrupe och matstrupe är så svullna ...... har iallafall gjort en kofta,mössa och sockor till mitt Albertina projekt.......ska bli rosa byxor till...... så nu har jag börjat på ett lika fast i blåprint.......... Åskan smällde på bra utanför fönstren här vid 17.00. Och så vill jag tacka dig Nayomi för det gulliga kortet ♡♡♡ Nu ska jag kolla lite tv och sticka ♡♡♡ ☆Godnatt☆


8 kommentarer:

  1. oj va fint du stickat....att du orkar.....många kramar christina

    SvaraRadera
  2. Är du säker på att du inte har "spökstickare"...de finns ju de som har spökskrivare...alltså du stickar så snabbt. Det är kul att du har haft fart på stickorna! Albertinaprojektet är igång♡ Och resultatet blir så sött! Sen till sjukdomssidan: Bra att få veta vad värken beror på och veta vad läkarna tänkt sig. Hoppas att du får tillbaka krafterna något sånär så du får vara hemma o förbereda för nya familjemedlemmen Sissi. God natt och sov gott...dröm vackra drömmar. Kram Sirpa

    SvaraRadera
  3. I meant what I wrote, keep fighting!!

    SvaraRadera
  4. Du ÄR otrolig...Hör dej nästan aldrig klaga...jag skulle klagat högljutt över det mesta tror jag..vill såå gärna att du ska få må bra 💚💚💚 Gunilla

    SvaraRadera
  5. duktiga,positiva du!!!

    mommo till 7

    SvaraRadera
  6. Ja du är verkligen otrolig. Vad som än händer dig så ser du alltid vägar att gå vidare. Och stickorna har fått en väldig fart. Önskar du snart får slippa värk och ont, så du kan äta. Kram♡♡♡. Laila

    SvaraRadera
  7. Beundrar dej duktiga du! Krya på dej hälsningar från grannlandet Finland!

    SvaraRadera
  8. Rackarns vad de däringa stickorna har jobbat så det glöder! och som alltid är resultatet helt makalöst fint. Jisses vad sött! Jag kan bara tänka mig alla söta tröjor som du kommer att förse prinsessan Sissi med, sötaste bebisen i stan. Ja det är verkligen för djäkligt besvärligt med de där slemklumparna, på något vis är det betryggande att du känner igen när de är på gång och kan preppa dig själv och veta att hjälpen finns nära. Och hem ska du absolut, fattas bara! sänder dig massor med solsken och kramar

    SvaraRadera