Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

tisdag 18 mars 2014

ingen vidare eftermiddag.......

Röntgen i morse gick okej,fast jag med min vanliga tur råkade ju förstås ut för en akutpatient så det blev inget "komma in i tid" i dag heller....som tur är ligger en stickning alltid i sjukhushandväskan.....sen när man väl kommer in så är allt över på 15 minuter, snacka om snabbt jämfört med magnetkameran.....som längst har jag legat nästan 2 timmar i den dundermaskinen.... Nu är det bara denna förbenade väntan på svaren..... och jag misstänker ju att ngt är knas,vad det än är så står det inte riktigt till....idag hostade jag upp en sån där blodig bit igen och så kom det hostningar efter med blod.....så denna eftermiddag har tillbringats i ryggläge kollandes på Lilleman när han spelat spel.....blev helt slut efter sjukhusbesök och hostattacker......så idag fick dom hemmavarande barnen nöja sig med spagetti och carbonarasås..... Linnéa och Ebba for iväg in till stan för att sen åka vidare för några dagar hemma hos Tobias......blev lite stickning nu på kvällskvisten....har sett att Järbo har ett garn som heter Junior.....är det ngn som testat det, skulle så gärna vilja känna på det om det duger att sticka baby/barnkläder i...... för det finns så många fina färger i det garnet....... suck....... och snön ligger kvar och mer ska det visst komma imorrn och på Torsdag......nu längtar jag faktiskt efter lite värme så man kan sitta ute och sticka....... Pappan kom hem sent ikväll efter att ha varit på Styrelsemöte med Fyrishovs styrelse...... Ville kraxar så han får bli hemma imorgon med ...nu är det dax för myslådan,men först giftpiller och word feud.......☆Godnatt☆


11 kommentarer:

  1. Goa Bettan...Du kämpar du...Hoppas verkligen inget skit är nu mer...Vill att du ska må bra!...Kramelikram o natti 💕 Gunilla

    SvaraRadera
  2. Hoppas du får svar snabbt så du får klarhet i vad som är fel,hosta blod är inte bra 😕
    Ja denna snö är ju bara så onödig....
    Hoppas ni får sova gott i natt och att Ville är piggare i morgon.
    Kram ❤️
    Anki

    SvaraRadera
  3. Vilken jobbig dag! Visst skulle det vara skönt för alla stickomaner att sitta ute i värmen och sticka. Vi får hålla tummarna att den här veckans snö är det sista för den här vintern! Vilken tur att du har stickningen.för nu har du en jobbig väntan på svaren och se vad det är. Järbo junior känner jag inte till men Järbo har verkligen härliga färger i sina garn. Visst är det härligt att få klämma på garn och drömma vad man ska sticka. Det är ju halva nöjet med stickning! Sov gott och dröm vakra drömmar om din stora härliga familj♡ Kram Sirpa

    SvaraRadera
  4. Tröste kramar till dig du har det inte lätt.Sov Gott nu ska jag lägga mig å räkna nystan.Jag brukar också spela WF.Om du orkar är det mitt för å efternamn.KRAM

    SvaraRadera
  5. Hej jag har tänkt på dej idag.
    Christina

    SvaraRadera
  6. Jag har stickat i Järbo junior. Det är mjukt o gosigt som barngarn. Dock lite tjockare än babygarn, det blir lite fastare. Men ett utmärkt garn o som sagt fina färger.
    Så det brukar jag använda när det ska bli något till en baby på över halvåret, istället för det tunna tunna babygarnet.

    Lycka Till!

    SvaraRadera
  7. Hoppas du har fått sova gott utan någon hosta som väcker dig. Onsdag har vaknat med sol även om frosten ligger på backen. Det är som det brukar vara, snart regnar det och vårblommorna slår upp sina söta blad. I väntan på röntgensvar kommer en liten överraskning till dig inom kort med brevbäraren. Njut av denna dag! kram

    SvaraRadera
  8. Om du går in på min hemsida och tittar på nya projekt så ligger den först, stickad av järbos junior, helt underbart mjukt, om du går in på ratrika.se så har dom för 19kr nystandet, maxi tar 29 kr, dom är hutlösa, jag rekomenderar garnet, hoppas att du får må bättre, tycker så synd om dig vännen, kram <3

    SvaraRadera
  9. Gomorron vännen. Hoppas du fått sova någotsånär iaf. Hoppas verkligen ditt svar är positivt.
    Är så less snön nu, när det hade blivit så bart, torrt o fint ute. Vi har nog fått 1dm nysnö o det ska tydligen snöa hela dagen imorgon oxå.
    Ha en fin fag min kära vän.
    Kraaaam <3

    SvaraRadera
  10. Tips om nytt garn Bebe - säljs 29 kr för100gr. Fick reklam med tidningen. Titta www.vartoftagarn.se och bland blandgarner.Där finns söta nystan! Hoppas din dag inte har varit alltför jobbig ♡sirpa

    SvaraRadera
  11. Hej Elisabeth ! Styrkekrakramar till dig ,hoppas det gått bra och att killen kryst på sig . Jag håller på att sticka i järbogarnets junior ,babykoftor mm , det garnet är i stället för Pascal för det har utgått sa dom i garnaffären . Med vänlig hälsning, tintan

    SvaraRadera