Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

tisdag 26 juni 2012

Tankar som är jobbiga...Varför JAG....Varför fick jag CANCER !!!

Det är jobbigt när det är så dåligt väder ute som det varit dom senaste dagarna då kommer det en massa konstiga tankar hela tiden och även i drömmarna på natten om att man är döende......Ville frågar just nu väldigt mycket också ....-ska du dö Mamma ?Så därför blir det ju att man lättare tänker på skiten man har i kroppen......Så därför va det skönt att solen visade sig idag och rart besök på förmiddan av Lille Isak med sin mor och rart besök på eftermiddan av Zacke med mor sin plus att man kan ha dörren stå öppen ut gör att tankarna blir bättre igen........
Jag vet ju inte vad detta ska ta vägen bara att det finns mycket skit i kroppen.......
Överallt på dessa ställen sitter det cancermonster....
(Som ger mig mardrömmar om både det ena och det andra,och varför drabbades jag)
¤ Skallbenet bak
¤ Skallbenet på vänster sida ovanför tinningen
¤ Hjärntumör på vänster sida ca 7-8 cm ovanför örat
¤ Käkbenet på höger sida
¤ Halskotorna vid nacken
¤ Kotorna vid bröstryggen
¤ revbenen på höger sida
¤ revbenen på vänster sida
¤ Under höger bröst i mjukdelen
¤ Där luftrören delar sig till lungorna,en tumör på 7 -8 cm
¤ Bakom örat i hals i mjukdelen ner till nyckelbenet....
¤ Sköldkörtelcancern som opererades bort den 28: nov -11
och det va då det upptäcktes fullt med cancer under bröstkorgen så dom va tvungna att såga upp hela bröstkorgen....en operation som skulle tagit 1 ½ timme tog närmare 7 timmar....en jobbig tid efter,värk som bara den !!
¤ att cancern spridit sig till skelettet och mjukar upp det så att jag måste börja ta injektioner (en alldeles ny framtagen medicin) och medicin mot det...annars kommer jag att ofrivilligt få frakturer........Och den första injektionen tog jag den 15:e juni

¤ I september -12 ska jag behandla min cancer som opererades bort i nov-11 och det blir med radioaktivt jod.......
¤ Hjärntumören ska utredas i Augusti om det blir operation eller strålning.......
Jag är så less på allt detta ....men försöker
hålla humöret på bra nivå ändå....men ibland brister
det och då är det tur att det finns dom som kan trösta <3






Jag vill känna mig som innnan all denna skit började....längtar efter mitt gamla jag....som orkade nästintill hur mycket som helst......tur man har stickningen...som får en att tänka på annat =) Och naturligtvis alla barn & barnbarn..........och Pappan som får stå ut med mig då jag hamnar i dom djupa hålen......och min kära Syster Yster......och min kära faster Titt......

1 kommentar:

  1. Kraamar gumman. Du är den absolut starkaste mest positiva människa jag vet. Låt dina tankar flyga iväg ut genom dörren o låt dom sen stanna därute=) Hoppas du får en fin dag med din underbara familj. <3

    SvaraRadera