Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

onsdag 1 januari 2014

Nyårshelgen snart till ända 🎆

Och imorrn ska pappan jobba.......skönt när det får återgå till det vardagliga.....hade jag jobbat och varit ledig hade jag nog uppskattat dessa helger mer..... nu blir det lite rörigt för knoppen.... men idag fick jag några timmar för mig själv och återfick sticklusten som inte varit på topp......Pappan tog småkillarna för att möta upp sin stora kille och hans familj för att låta barnen röja av sig på Leos lekland .......och kul hade dom haft alldeles svettiga när dom kom hem.....Linnéa och Ebba kom tillbaka från Sävja också ......så nu är det liv i luckan igen ♡  I går va min Faster Ingrid in på fika och lite tjatter.....och önskade Gott Nytt År . Har haft sån där konstig värk i rygg och höften/ljumsken idag.....tar ipren som hjälper lite,men alvedon är ingen hit som värktablett.....vet inte om jag får ta ipren,men jag måste få slappna av från värken lite ibland...... Har även checkat alla fina garner jag fått och ideér om vad jag ska sticka . En sak jag undrar är om man kan sticka till för tidigt födda, prematurer och skänka det till sjukhuset,för ett stickat set med byxa,kofta och mössa i sån liten storlek kanske inte finns.....och så stickar man i regnbågens alla färger....så det finns en valmöjlighet till vilken färg man vill ha till sin lilla baby....Ja detta va bara en idé,älskar ju att sticka små babyplagg..... Sjukhuset kanske inte tar emot sånt heller......Pappan och Ville sitter och tittar på Stig Helmer =) och samtidigt bygger Ville med sitt nya lego han fick idag.....


jag sitter i myslådan och väntar på att torktumlarn ska gå färdigt...Nu är det giftpiller dax och så vill jag önska En God Fortsättning ♡

5 kommentarer:

  1. Fullt upp som vanligt! Jag hade också en faster som hette Ingrid, men hon dog när hon var drygt 80 år!

    Kram!

    SvaraRadera
  2. Åh va kul med sticklusten igen! Ja fråga om det behövs på prematuren, fin tanke från dej..Tack också för din fina kommentar på IG hos mej...dom orden värmer mej må du tro...Ja jag kommer nog sitta än på toan...haha haha...va vi håller på Bettan! Kram o go natt med dej! GUINLLA

    SvaraRadera
  3. Om man stickar till de små, så blir det plagg de kan ha efter kuvösen. Oftast är huden så skör när de föds för tidigt och de tål inte att ha kläder på. När de kommer ut ur kuvösen så kan alltid en mössa vara bra. jag har gjort många små toppluvor, bara ren bomull som kan tvättas i hög temperatur, och inte luddar för deras känsliga lungor. Men jag tror att en mamma som får åka hem med sin lilla/lille gärna tar emot en gåva. Massor av uppmuntran behövs. Prematurföreningen Mirakel finns att fråga. Den finns i Göteborg, kanske finns en i Uppsala? Många varma hälsningar till dig.

    SvaraRadera
  4. Jag tror säker att dom blir överlyckliga på prematur avdelningen med lite stickade plagg <3
    Du har ett hjärta av guld <3
    Prata med din läkare om smärtlindring nästa gång tycker jag.
    Kram <3
    Anki

    SvaraRadera
  5. Vad du är snäll o omtänksam! Jag har läst någonstans att sjukhusen har svårt att administraera sånt. Googlade lite o det verkar finnas en föräldraförening för föräldrar till de små även i Uppsala. Här i Eskilstuna läste jag om kvinnor som stickat små mössor till änglabarn så att föräldrar o syskon får ett bättre minne att bära med sig vid avsked. Garnaffären Nystvindan i aEskilstuna hade skänkt garn:-). Hon har en hemsida o kanske vet mer om dessa stickande kvinnor. Men även syskon kan behöva lite uppmärksamhet med stickade plagg när en familj kämpar med ett litet barn. Lycka till! ♥ tant S

    SvaraRadera