Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

torsdag 6 september 2012

Usch och Fy men idag är det dax för cellgiftsbehandling nummer 6

Denna behandling med cellgift blir den sista innan operation.....för nästa behandling blir lite förskjuten...måste ju in och ta min Xgeva spruta för skelettet imorrn också,så inte skelettet kajkar ur......cancern sitter ju och mjukar upp skelettet så att jag utan anledning kan få frakturer...överallt där cancern sitter även i ryggraden...läskigt.....Så nu ska dom få sig en omgång CANCERMONSTREN !!

Överallt på dessa ställen sitter det cancermonster....
(Som ger mig mardrömmar om både det ena och det andra,och varför drabbades jag)¤ Skallbenet bak
¤ Skallbenet på vänster sida ovanför tinningen
¤ Hjärntumör på vänster sida ca 7-8 cm ovanför örat
¤ Käkbenet på höger sida
¤ Halskotorna vid nacken
¤ Kotorna vid bröstryggen
¤ revbenen på höger sida
¤ revbenen på vänster sida
¤ Under höger bröst i mjukdelen
¤ Där luftrören delar sig till lungorna,en tumör på 7 -8 cm
¤ Bakom örat i hals i mjukdelen ner till nyckelbenet....
¤ Sköldkörtelcancern som opererades bort den 28: nov -11
och det va då det upptäcktes fullt med cancer under bröstkorgen så dom va tvungna att såga upp hela bröstkorgen....en operation som skulle tagit 1 ½ timme tog närmare 7 timmar....en jobbig tid efter,värk som bara den !!
¤ att cancern spridit sig till skelettet och mjukar upp det så att jag måste börja ta injektioner (en alldeles ny framtagen medicin) och medicin mot det...annars kommer jag att ofrivilligt få frakturer........Och den första injektionen tog jag den 15:e juni

¤ I september -12 ska jag behandla min cancer som opererades bort i nov-11 och det blir med radioaktivt jod.......
¤ Hjärntumören ska utredas i Augusti om det blir operation eller strålning.......Då den vuxit så ska det nu planeras hur det ska göras med den operation eller strålning........åhhh så drygt .....

¤ Bäckenet¤ Lårben och Lårbenshalsen på vänster sida
Det jobbiga är ju att försöka hålla humöret uppe...ibland går det bra ibland mindre bra.....

kan ju inte släppa tanken på att allt kan ju faktiskt bli sämre till nästa koll......och denna cancer går
ju inte att bota heller,bara försöka stoppa den och hålla den i schack.......suck......suck.......




Jag på Akademiska =)


4 kommentarer:

  1. Ja, det är rätt!!! Bara ge monsterna vad dom tål! Kram Kerstin

    SvaraRadera
  2. Hei på deg i regnet.. :-)

    Vil bara sende en tröstekram.. <3
    Fölger med deg varje dag, er imponert over din livsglede og ditt fina humör, trots din cancer!!!

    Håpar att du får en finfin kväll.. :-)

    Kram frå Ingjerd

    SvaraRadera
  3. Hoppas allt gått efter planer o att du mår nåt så när!
    /Tina

    SvaraRadera