Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

måndag 9 juli 2012

Jobbigt när man har skiten man tänker på hela tiden.....

Jobbigt när man inte kan njuta fullt ut av allt som händer runtomkring.....hela tiden så finns tankarna där på alla Cancermonstren jag har i kroppen och vad det kommer att visa sen när jag ska läggas in i början på August för utredning igen,som kommer att ske var 3:e månad nu....

Överallt på dessa ställen sitter det cancermonster....
(Som ger mig mardrömmar om både det ena och det andra,och varför drabbades jag)
¤ Skallbenet bak
¤ Skallbenet på vänster sida ovanför tinningen
¤ Hjärntumör på vänster sida ca 7-8 cm ovanför örat
¤ Käkbenet på höger sida
¤ Halskotorna vid nacken
¤ Kotorna vid bröstryggen
¤ revbenen på höger sida
¤ revbenen på vänster sida
¤ Under höger bröst i mjukdelen
¤ Där luftrören delar sig till lungorna,en tumör på 7 -8 cm
¤ Bakom örat i hals i mjukdelen ner till nyckelbenet....
¤ Sköldkörtelcancern som opererades bort den 28: nov -11
och det va då det upptäcktes fullt med cancer under bröstkorgen så dom va tvungna att såga upp hela bröstkorgen....en operation som skulle tagit 1 ½ timme tog närmare 7 timmar....en jobbig tid efter,värk som bara den !!
¤ att cancern spridit sig till skelettet och mjukar upp det så att jag måste börja ta injektioner (en alldeles ny framtagen medicin) och medicin mot det...annars kommer jag att ofrivilligt få frakturer........Och den första injektionen tog jag den 15:e juni

¤ I september -12 ska jag behandla min cancer som opererades bort i nov-11 och det blir med radioaktivt jod.......
¤ Hjärntumören ska utredas i Augusti om det blir operation eller strålning.......


Det jobbiga är ju att försöka hålla humöret uppe...ibland går det bra ibland mindre bra.....

kan ju inte släppa tanken på att allt kan ju faktiskt bli sämre till nästa koll......och denna cancer går
ju inte att bota heller,bara försöka stoppa den och hålla den i schack.......suck......suck.......








Jag vill känna mig som innnan all denna skit började....längtar efter mitt gamla jag....som orkade nästintill hur mycket som helst......tur man har stickningen...som får en att tänka på annat =) Och naturligtvis alla barn & barnbarn..........och Pappan som får stå ut med mig då jag hamnar i dom djupa hålen......och min kära Syster Yster......och min kära faster Titt......

5 kommentarer:

  1. Du har en vilja av stål man kan läsa mellan raderna du är beundransvärd. Kramar i massor Beijan

    SvaraRadera
  2. Käraste du....det är en hemskt monster du har i din kropp.Du är en stark människa som klarar av vardagen,tur att du har din underbara familj och din älskade stickning.
    Styrkekramar till dej ♥♥♥

    SvaraRadera
  3. KRAMEN!!!!!! Tänker på dej (er) jättemycket!!! Och håller tummarna!

    SvaraRadera
  4. Det är så hemskt..
    Hoppas att du ändå har stunder när du kan "tappa bort" det o få njuta av sommar o familj!
    Håller alla tummar o tår för att de inte kommer att hitta annat det de "ska" när det är dags för sjukhusbesök.
    Men det är ett tag kvar o jag ska läsa din blogg flera gånger innan dess :) Och säkert skriva knasiga kommentarer.. ;)
    /Tina

    SvaraRadera