Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

söndag 26 oktober 2014

Höstlov på G


Ja då är det höstlov nästa vecka.....pappan har tagit semester måndag,torsdag och fredag för att göra ngt kul med Ville och avlasta mig lite....har haft en jobbig hosta och jobbigt med andningen på dan......magen vände ut och in även i morse och det gick inte att ta tablett mot illamåendet så jag fick en spruta istället av sjukvårdsteamet....det är jobbigt att må så här varenda morgon.......idag blev det en middagslur på ett par timmar mitt på dan........va helt slut.........sen har dagen gått i rungande fart.......pappan va in i morse och tränade på rullskidor med Team Sportia på Studenternas......jag tog en svängom med snabeldraken och skurmoppen.........I dag va det även bad dag för Sissi och klippa klorna , så nu är hon så mysig i pälsen efter badet.......älskar denna lilla Vovven så mycket......hon ger mig så mycket värme och kärlek som bara en hund kan göra......eftersom det blev en tupplur i dag så hann jag inte göra färdigt Ericas kofta, men imorgon blir den färdig minnsan......sen ska jag göra ett baby set på ett jättesött mönster som har några år på nacken,så det måste jag testa att sticka,får bli till projekt "Albertina" nu är det dax att sussa önskar en ☆Godnatt☆

5 kommentarer:

  1. Hoppas illamåendet och hostan lindras något så du får bättre ork. Tänk vad en liten vovve kan göra...hon är nog den bästa hemsjukvårdaren i världen. Sov gott♡ Sirpa

    SvaraRadera
  2. Gomorron kära du ��!
    Jag läser fortfarande din blogg varje morron det första jag gör. Oj vad söt hon är din lilla humla. Som du säger, ett djur ger så mycket kärlek på ett sätt som ingen annan kan ge. Den kärleken är Ovillkorlig. Det är skönt för barnen med höstlov nu så de kan göra lite som de vill med tiden.
    Det är så synd om dig att du ska må så jädrans illa om dagarna :(. Men skönt att du får hjälp av dina "flickor" i teamet.
    Stor varm kram till dig <3 !
    /Susanne

    SvaraRadera
  3. Hej! jag läser din blogg varje dag och beundrar din styrka. Jag tänkte sticka en bluffolle till en liten bebis. Vad använder du för mönster till dina fina?
    hälsningar Britta

    SvaraRadera
  4. Jag läser också din blogg regelbundet och följer hur du mår och vad som händer i familjen. Och så förstås vad du och Humlan gör. Så mysigt med en liten voffsing! Kram

    SvaraRadera
  5. Skönt för dig att du kan ta tupplurar på dagen det är ju när man sover som kroppen vilar, gör det ofta det behöver du.I kväll ska jag titta på cansergalan det blir jobbigt men vill se.Hoppas du kan må bättre å slippa ditt illamående å den hemska hostan.Kryapådig KRAM

    SvaraRadera