Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

onsdag 13 mars 2013

Något jag drömt om........

Vi har ju haft akvarium förut här hemma för många många år sedan......men det har ju varit ungarnas...och nu har jag länge velat skaffa ett akvarium.....så idag när pappan kom hem tidigare från jobbet så gjorde jag slag i saken...tog med mig Linnea och Ville och åkte in till Akvariehobby och köpte ett och allt som tillhör växter,grus,fiskar,ngt dyrt medel så vattnet skulle bli bra,en döskalle som Ville ville ha, en bakgrundsbild,håvar,algskrapa,köpte mycket växter så det skulle bli grönt och fint....jag älskar ju guppy så det blev 12 nya,5 platy och 3 Mollysar....+ mina Guppys som jag fått av Malin förra sommaren.......sen ska det bli några andra sorter och så några malar......ÄR SÅ HIMLA GLAD för att jag tog mig i kragen och skaffade det =)





Annars har dagen flytit på....stickat på Isaks Pippitröja och har snart gjort färdigt framstycket med......men idag blev det inte så mycket stickat då akvariumet fixades iordning....Pappan hade fixat en färsk regnbågslax så den åkte in i ugnen och åts med smält smör med dill eller pepparrot och potatis,sen stekte jag pyttipanna till dom individer som inte kan äta lax ....knäppisar,lax som är sååååå gott........avslutade min dag med soffhörnet,stickningen och Mia på Grötö där min absoluta favorit va med Niklas Strömstedt <3 men nu ska jag försöka kalla på John Blund.......Natti Natti ...Zzzzzzzz

1 kommentar:

  1. Det var fint av dig att ge er ett akvarium. Dom är så vackra med sina pigga fiskar och grönska. Grattis

    SvaraRadera