Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

fredag 21 februari 2014

Dyngsura......

det va dom när dom kom tillbaka från Sara och utelek med grillning....Varför ska det regna,så tråkigt......ja jag blev kvar hemma för efter blodflödet på förmiddan kände jag mig lite mör ...... men jag satt och njöt av mina nya firrar ett tag innan jag satte mig med stickningen.......Fixade en pizzadeg och medans den jäste så for pappan in till Team Sportia för att kolla deras rea......och han hittade trikåer han ska ha när han cyklar....ha ha ha ja jissus gamla gubbar i trikåer, höll på att skratta ihjäl mig....ha ha men men det är tydligen så där man ska se ut när man cyklar......när pappan kom tillbaka va första pizzan färdig och när pizza nr 2 va klar så kom Emma in genomytterdörren i rättan tid..... Emma ska sova över inatt och ha lite Fredagsmys.....vi kollade på Babben och Charlotte Perrelli och jag tyckte programmet va mysigt.....ser fram emot nästa program........ Nu ligger Emma och nattar sin Lillebror Ville...... Har och har haft så konstigt i benen sen ca 1 månad tillbaka det liksom burrar i dom från knäna och ända ut i tårna skitläskigt.....aldrig varit med om dylikt....men blir ju lite skrajsen om det hör ihop med att jag får dom där konstiga anfallen av yrsel,illamående,svaghet,matthet och skakningar som kommit några gånger senaste veckorna.... ja ja får ta upp det på läkarbesöket.....om det håller i sig....... Ikväll är tonåringarna ute på Galej och hoppas så att dom kommer hem som dom ska med nattbussen.......så nu är det giftpillerdax och sen ett kliv ner i myslådan



 ♡♡♡♡ Godnatt♡♡♡♡

4 kommentarer:

  1. Ojoj Gumman, det är verkligen "full rulle" hos dig hela tiden...;)! Men tror nog att det gör att du mår bra psykiskt..inget går upp mot familjens kärlek och omtanke. Det där med att det "burrar" i benen kan ju vara nerverna som konstrar lite, eller bara myrkrypningar.....?! Har fått din adress o kommer att skicka nåt sen, men har haft barnbarn här hela veckan (sportlov) o kommer att ha det nästa vecka oxå( då vi har sportlov här hos oss). Härligt att du kämpar på, jag försöker oxå göra det...även om mina sjukdomar inte är omedelbart dödliga (fast på sikt är de ju det o jag kan dö när som helst om det vill sig illa). Skillnaden är väl att jag mår bättre ända tills jag drabbas av nästa "katastrof"...är hjärt/kärlsjuk (hade en stooor infarkt för 3 år sen), har div andra besvär oxå, men vägrar ge upp för alla krämpor så länge jag kan stå på benen!!! Det finns säkert en gräns då man inte orkar kämpa längre....men vi ger oss inte än eller hur?? Hoppas du mår ok nu...kramar S

    SvaraRadera
  2. Lova att du tar upp yrseln och co med läkaren♡ Det kan ju vara blodcirkulationen det är fel på...men kan absolut inget om sjukdomar -jobbar inte ens inom vården. Vinter och grilla korv - hade velat vara med. Men bra att du fick liten stund över till dig själv. Cykelbyxor är fruktansvärt fula - förstår ditt skrattanfall. Har tänkt på ämnet "berätta för barn om cancer"- hur du än berättar så var hela tiden ärlig. Det är tufft men barn klarar av att vara ledsna Ha en skön lördag. Själv ska jag sticka på en sjal till mig - enkel sjal med ökningar i mitten och sidorna. Randningen gör att den blir fin.. Kram Sirpa

    SvaraRadera
  3. Blöta barn = lyckliga barn 😉
    Jag skrattade när jag föreställde mig pappan i trikåer haha.... 😊
    Hoppas du får vara piggare idag och prata med läkaren nästa gång du
    ska dit. Även om dom inte kommit fler gånger. Kram ❤❤❤
    Anki

    SvaraRadera
  4. Trikåer kanske sexit har han snygga ben? HaHa. Skönt för barnen när dom kan leka i snön.Hoppas du fick en god sömn å vila.KRAM

    SvaraRadera