Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

torsdag 20 februari 2014

Våran dag.....

I dag jobbade pappan för det va ngt viktigt möte med konsistoriet på Uppsala Universitet..... Och Linnéa,Tobias och Ebba for in till stan för att hälsa på Mia i sin nya lägenhet som dom tyckte va fin ,ljus och med öppen planlösning..... Philip va redan där efter att ha sovit hos Mia inatt..... så Ville och jag fick en mysdag själva.... härligt med bara honom hemma....ja Julia va också hemma men hon gör inget större väsen av sig när inte systrarna är hemma........ Så vi gjorde stekt falukorv och stuvade makaroner som är en av Julias favoriter.......till middag.....Pappan fick veckohandla på vägen hem idag och köpte fräscha tulpaner med sig hem,så fina rosa......Efter maten idag mådde jag så där konstigt igen ,blir alldeles svag,skakig och lätt illamående så jag va tvungen att lägga mig ner ett tag....tog en timme innan jag va fit for fight igen....läskigt .... men nu är jag någorlunda okej,lite skakig bara....... idag fick jag mys i brevlådan igen,blir så glad inombords när det ligger mys i brevlådan....förstår inte hur jag kunnat bli så galen i garn,definitivt inget arv från dom som står på födelseattesten min,konstigt...... och Eva du som ville ha min adress här kommer den Elisabeth Djurström Trångtä 32  755 97 Uppsala....... ♡♡♡♡ Kollade i ett häfte idag som jag fick på sjukhuset sist..... om hur man berättar för barn när ngn närstående drabbas av cancer,ryser i hela kroppen när jag läser i den......jobbigt........ Förbannade Cancerskit....... nä nu ska jag ta mina giftpiller och kliva ner i myslådan ☆☆☆ Godnatt ☆☆☆


8 kommentarer:

  1. Håller med dig - garn är mys! Natti natti, sov gott o dröm mjuka garndrömmar. Sirpa

    SvaraRadera
  2. Härligt med en mysdag 😊
    Korv och stuvade makaroner är höjdar mat.
    Vilka fina garner som trillar in i din brevlåda ❤❤❤
    Hoppas du får sova gott inatt. Kram fina fina du ✨
    Anki

    SvaraRadera
  3. Om jag bott nära dig så har jag kommit på stört, älskar stuvade makaroner och stekt korv, mums, lagar det aldrig, nån gång kanske, men gubben min vill inte ha, kan inte förstå det, vad mycket mysiga vänner du har, ofta överraskningar i brevlådan, ha det gott vännen, och sov sött kram

    SvaraRadera
  4. Tråkigt att du inte mått så bra idag. Men mysa med ditt nya garn, väger förhoppningsvis upp det lite.
    Tack för adressen :-) Kommer kanske något i brevlådan, ibörjan på nästa vecka ;-)
    Hoppas att du får en lugn natt.
    Kram Eva

    SvaraRadera
  5. Då åt vi samma mat i går! Det är ju så gott...Jaa jävla cancer...inte lätt att prata m barnen om sånt..mycket känslor. ..Garn är mys, jag stickar mina pulsisar!..kraam hela dan från Gunilla

    SvaraRadera
  6. Hej!
    Eftersom du nu själv tar upp det så undrar jag vad ni har sagt till barnen och hur mkt dom vet?
    Önskar dig o din fina familj en underbar helg!

    SvaraRadera
  7. Fy vad trist att dina monster inte vill ge med sig.
    Vad gäller att prata med barnen det är inte det lättaste men dock ett måste
    om du känner att du inte klarar det (vilket är förstårligt) kan du få hjälp via ditt läkarteam. Mitt bb fick otrolig hjälp då hennes mamma blev sjuk. Lycka till....
    Barn vet och förstår mer än man någonsin kan tro.

    SvaraRadera
  8. Vad gott här gillar vi också stuvade makaroner. Det är inte lätt att prata med barnen o sin sjukdom särskilt när dom är små. Men ett måste om än det blir jobbigt. Vill med allt mitt hjärta att du ska få må bättre.Många kramar från mig.

    SvaraRadera