Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

måndag 17 februari 2014

Sportlov utan snö........

tur vi har Studenternas runt hörnet =) Pappan tog semester denna vecka för att Ville skulle få ett lov med aktiviteter..... Så idag tog dom med sig Calle och for in till Studenternas för att åka skridskor och lira lite hockey/bandy..... enligt pappan hade dom jättekul på isplan...... och det blir samma lika imorgon...... Jag har haft en lite låg dag idag.... natten bjöd på diverse drömmar som inte slutade så bra.... så jag tror att det är därför jag känt mig lite sorgsen..... sen så är det denna förbenade väntan efter den stora röntgen och väntan till läkarbesöket som ska avkunna domen...... om monstren vuxit eller om Afinitor gör sitt jobb och håller dom i schack........ sen vill jag kolla efter lite härligt garn för att få lite mys...men eftersom frikortet går ut i dagarna på medicin och min medicin bara Afinitor kostar närmare 40 000 :- så blir det inga utsvävningar på ett tag....frikortet blir liksom betald på ett köp.....har man valt att som jag jobba halvtid för att få tid till familjen så är ju sjukpenningen nästan = 0 ..... och utav det sparade vill vi låta vara för det kan ju hända oförutsedda ting..... men jag njuter av allt jag fått utav goa,rara underbara människor...... bara känslan att få klämma,fundera,sortera och drömma om vad det skulle kunna bli för alster ger mig ro i själen, för det mesta..... idag har jag nästan hunnit färdigt en liten kofta till en liten tjej som Tobias Mormor på Åland har beställt...... Sen har tanken om jag orkar och mår relativt okej funderat på att till nästa vinter sticka till hemlösa...... men vart vänder man sig för att få reda på vart det behövs och om det behövs...... ja ja det va lite funderingar...... Inspirerade av OS hockeyn åkte hockeyspelet fram här i går kväll och idag spelade till och med Linnéa ,kors i taket =) Jag kollade på Familjen Annorlunda och får flashbacks till våran småbarnstid....... ja ja vänta tills alla blir tonåringar säger jag ha ha DÅ blir det jobb..... småbarnstiden tycker inte jag va jobbig,värre när alla kom upp i tonåren ...... skönt nu när flera av dom har egna familjer........för nu har vi ju bara 5 barn hemma i åldern 1 år - 20 år ♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡ nä nu är det giftpillerdax .... önskar en ☆God Natt ☆





7 kommentarer:

  1. Sov gott fina du och jag hoppas du slipper drömma obehagliga drömmar inatt.
    Kul att pappan och Ville haft en rolig dag på isen.
    Kram ❤❤❤
    Anki

    SvaraRadera
  2. Nu är du igång med en sådan fin mellerad färg igen! Hoppas att du får sova bättre i natt, så att du är piggare i morgon!

    Kram!

    SvaraRadera
  3. Hej,
    Tror att du säkert hittar något som du tycker om på en av mina favorit sidor: Kyrkkaffe.libris.se

    SvaraRadera
  4. Jättefin kofta på gång:-). Kollade upp jodå Hjälpstickan finns i Uppsala - de fördelar det man stickar till hemlösa. Har tänkt själv att man borde sticka till Hjälpstickan men jag är ingen turbostickerska som du så bara att sticka ett par vantartar tid för mig♡. God natt och dröm vackra drömmar. Min skyddsängel har lovat att titta till dig i natt så att du kan sova tryggt. Vingarna är lika gosiga som det mjukaste garnnystanet♡♡♡kram Sirpa

    SvaraRadera
  5. Sticka till hemlösa ja, det ger en extra god känsla i hjärtegropen. Det känner säkert du också när du stickar till "pytteliten". Gå in på www.hjalpstickan.se som har filialer i hela landet, också i Uppsala som du ser. Det som lämnas in går till Stadsmissionen som delar ut till hemlösa och andra behövande. Själv har jag varit med där i två år, det som alltid mest behövs är sockor (mest herr) och vantar, mössor och halsdukar. Kul om du också går med där nästa säsong, dvs till hösten. Trångtä hjälpstickeklubb! Godnatt från grannen E

    SvaraRadera
  6. Inte lätt när man inte kan sova.Hoppas att du får ett bra svar snart så du kan koppla av.Jag har en stor hög med stickat jag tänkt skänka till behövande man kan ju inte spara allt man stickar.

    SvaraRadera
  7. Finaste Bettan....hoppas verkligen denna natt inte blir lika illa gumman ♡...Skönt att gubben är hemma denna vecka! Kram o tack för titten :) Gunilla

    SvaraRadera