Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

måndag 24 juni 2013

En varm dag. ......

och för mig en alldeles för varm dag...uterummet kokade även om jag hade båda sidorna öppet...,så när det vart skugga ute på verandan flyttade jag dit och det va så härligt att sitta i skuggan och sticka...och spana in småkillarna när dom lekte....har inte mått så värst bra i dag ont i mina såriga händer,nya blåsor i munnen,huvudvärk och så in i vassen trött...... men men vad gör det om hundra år....beställde hem lite satinrosor att ha till smyckning av små tjejtröjor och koftor....i morgon hoppas jag mina vunna bud från tradera kommer..Har ju egentligen satt ett inhandlingsförbud på mig själv när det gäller garn under sommaren,för att hinna sticka fram lite plats till nytt garn i höst....men det är ju så jäkla svårt när man får ett av sina favoritgarner till så bra pris på Tradera... Jag kommer aldrig hinna sticka upp garnerna jag har så länge jag lever även om jag blir 100 år....men det är det härligaste som finns för själen att få hem nya mysiga kramgoa garnnystan..... I dag blev det riktig latmat här, korv och makaroner men jag hade ingen större lust till att laga mat i värmen.....längtar till Onsdag när det ska bli regn hela dan.....mys......misstänkte i morse att Philip fått halsfluss men under dagen lopp verkar det mera bli en rejäl förkylning...bara jag slipper.... Och Mia stackarn fick åka iväg till läkarn då hennes herpes slagit till i halva ansiktet på henne,kommer ihåg när hon gick i lågstadiet och fick herpes i ögat och ansiktsförlamning efter att herpesen kilat upp i hjärnan....så håller tummarna för att medicinen hjälper till att dämpa herpesen....jäkla skitsjukdomar....nä nu blir det Word Feud.....






4 kommentarer:

  1. Vilka underbara bilder :)
    Önskar snar bättring till sjuklingarna och jag håller med dig...ibland längtar man efter regn, men det får man inte säga högt ;)

    SvaraRadera
  2. Är inne på din blogg för första gången då jag hittat den via facebook och Bloggare 35+.
    Måste bara säga att du har verkligen en härlig syn på livet efter allt du går / gått igenom.

    Hoppas du klarar dig från förkylningen !

    SvaraRadera
  3. Hej! ang. dina blåser i händerna, Om du har en Aloera växt hemma så ta av ett blad och pressa ut vätskan som finns i bladet. Helt ofarligt kan du även ta på en tops för munnen.
    Har själv provat och det hjälper mot alla slags blåsor.
    Lycka till.

    SvaraRadera
  4. Åh hoppas du kan få hjälp me de hemska flåsorna...Hoppas du har en bra kväll vännen min♡Gunilla

    SvaraRadera