Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

söndag 19 augusti 2012

En helt vanlig Söndag på Gula Huset i Funbo.....









Ja då va de dax för en ny skol och arbetsvecka och bara hoppas att den blir lika bra som förra veckans......Min kommande vecka känner jag oro inför.....besök hos neurokirurgen på tisdag om den förbenade tumören i skallen...och torsdagen då resten av kroppen ska magnetröntgas..bara hoppas att det inte upptäcks mera cancer än den som finns......I dag har vi haft besök av Sara och barnen och Micke kom med lilla Ronja,mitt bonusbarnbarn......Gav pappan Kantarellfrittata till lunch och det va så himla gott....stickade lite på en ny bluffis en mossgrön en .....sen for pappan iväg på fotbollsmatch med veteranerna i Almunge och jag började fixa middagen...färskpotatis,fläskfile och kantarellsås...fick ju kantareller av Titt i går.....Sara och barnen blev kvar på middag,pratade med Linnea också som kommit tillbaka hem till Sävja från Åland där dom varit några dagar och det hade gått bra allt.....Ebba mådde fin fint......Stackars Emma skulle ju också kommit ut idag,men fick hålla sig hemma då hon va såååååå förkyld och de vill jag inte bli smittad av nu när jag nyligen slutat med cytostatikan.....pappan kom hem och jag duschade så nu sitter jag och väntar på fyrans deckare som börjar snart....ska ta mig ngt gott att äta bara...... Åhhh just ja idag har jag testat lilla electrolux handdammsugaren ...och hu va bra den va.....hatar björkfröna som kommer in nu ser ju så skitigt ut och då va den perfekt att röja av med......Tänk när de blir strömavbrott i vinter...då kan jag dammsuga ändå...Härligt........näpp nu lite mackor...sen tv och stickning......

5 kommentarer:

  1. Ha ha du är ju knäpp;) dammsugarprinsessan ha ha, kärlek;)//petra

    SvaraRadera
  2. superbra den dammsugaren, brukar kalla den för hobbymaskinen=) Kramis

    SvaraRadera
  3. Man blir så glad av dina bilder på dina bilder o dom får mig inte direkt mindre att vilja ha barn när man ser dina små godingar till barnbarn. Och alla dina stickade mössor och koftor och allt annat fint du stickar ger mig inspiration till att leta upp söta mönster och börja sticka små kläder ja mä.

    Stora varma styrke kramar

    SvaraRadera
  4. Hoppas du haft en bra dag! KRAMEN

    SvaraRadera
  5. O den fritatan hade jag inte tackat nej till med kantareller. Ja fy för alla dessa fröer. Håller tummarna för att det blir positivt för dig i morgon. Hoppas du får njuta av sol o värme kram Beijan

    SvaraRadera