Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

onsdag 20 februari 2013

Dag 2 i omgång 1 med Xeloda... Och en minst sagt omtumlande förmiddag.....


ja det blev en skakig förmiddag......Helt plötsligt från ingenstans idag på förmiddagen så fick Linnea tvär ont i magen på vänster sida och hade så ont att hon inte kunde prata....hon grinade och hade såååååå himla ont...efter en god stund så ringde jag 112 för att få ut en ambulans hade ju ingen med bil som kunde hjälpa till och en taxi va inte att tänka på i hennes tillstånd då hon hade såna plågor.....och jag kunde ju inte bära ....... efte en bra stund kom så äntligen ambulansen och då hade det börjat släppa så dom tog olika prover på henne och klämde magen på henne....hon hade ingen feber......dom va kvar en stund för att kolla så hon repade på sig...dom misstänkte att det va ngt med menseriet ..... läskigt var de iallafall.....dom bedömde att vi skulle avvakta och åka in senare om det blev värre igen.......men de har inte hänt ngt mer under dagen..... Annars har dagen varit  lugn jag har varit sååååå trött...såååå trött....... Lycklig liten kille fick sina dockor idag....Woody och Jessie från Toy Story..... Jag har stickat på den beställda lilla baby huvkoftan och har nu bara huvan kvar.....sen ska den skickas för att värma en liten nyfödd kille.......Till middag i dag blev det ugnsgrillad kyckling ,jasminris,sötsursås och grönsaker (paprika,tomat,gurka) efte middan for pappan iväg på vallainformation på Team Sportia och kom hem med ett gäng vaniljmunkar......mumsfillibabba.......sen blev det soffhörnet för att kolla på mästerkocken och Mia på Grötö.....och nu är jag här i Sänghalmen.....har ännu inte fått några större biverkningar än enorm trötthet och illamående som känns som åksjuka.....hoppas det får stanna där.....så jag orkar med nu när pappan ska iväg på öppet spår söndag till måndag tillsammans med våran Micke ....En resa för Pappa & son <3......I morrn är det dags för den remitterade mammografin och kolla att det som lös på gammabilderna inte är ngn cancer.......håller mina tummar för att så inte är fallet.....nä Godnatt på er .....höres imorrn ......nu WF..

6 kommentarer:

  1. tänker på dig å håller tummar o tår för att det inte är mer cancer

    SvaraRadera
  2. Åh vad jag hoppas du slipper biverkningar, det räcker väl med att vara trött!
    Hoppas att alla nya besked du får är mer positiva än dom sista du fått.
    Håller tummarna och tänker på dig. <3
    kram Virre

    SvaraRadera
  3. Bettan, fattar inte hur du orkar vara så positiv med så mycket skit som händer dej. Du är ett stort föredöme för oss andra som gnäller för lite ont. Beundrar dej så. Hoppas att det räcker med de biverkningar som du har fått hittills. Håller tummarna att det går bra med alla undersökningar framöver. Massor med kramar.
    Monica

    SvaraRadera
  4. Oj oj, vilken tur att jag inte såg ambulansen!! Då hade jag verkligen blivit orolig. Skönt att det slutade väl. Håller tummarna för dig - säger fårtanten.

    SvaraRadera
  5. Jaa om det kunde vara nog nu för dej o din familj...håller allt jag kan att det inte är nåt mera nu i kroppen på dej...Kram Gunilla

    SvaraRadera
  6. Ja här är en person till som verkligen beundrar din styrka. Håller tummar o tår. Har läst din blogg c à en månad. Du finns med i mina tankar varje dag. Hoppas innerligt att medicinen inte ger så många biverkningar. Varm kram från mig

    SvaraRadera