Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

fredag 8 februari 2013

usch avslutade denna dag med migrän....och rejält också.....







jag har aldrig haft migrän innan allt detta med alla cancermonster fick sin upptäckt....vet att jag hade ngt konstigt i huvudet hösten innan jag opererades.....men nu kommer det flera gånger på en månad.....senast nu ikväll.....och då börjar det med synbortfall och känseln i armarna försvinner och så kommer det en stor blixtrade aura i höger synfält.....sen avtar det sakta och när det försvinner så blir jag okoncentrerad (märker det när jag läser mina mönster) tappar ord,säger fel saker.....och så blir jag helt slut i kroppen,skakar..... det är så himla otäckt...... annars har det varit fullt hus här idag......Först kom Emma över när hon slutat jobbet......senare vid 14 dök Sara och barnen upp......det pratades och snosades på små barn.....jag började med maten som idag blev "Bettans köttfärslimpa" min special tillredda köttfärslimpa med tärnad potatis runt om limpan i en stor form med mycket smör hällt över och grönsaker..... det åts med god aptit och gott va det......Ville va hemma idag med,ville inte släppa iväg honom med skolan till Fjällnora då han inte är till 100% ännu.... men han och Emma va ute en bra stund på eftermiddan...... jag stickade lite på den söta babyhuvkoftan som beställts och ska vara klar till Lördag den 16:e och de verkar som det hinns att leverera då......usch så börjar det närma sig läkarbesöket också......åhhh........ jag är rädd för vad som kommer att sägas då........

1 kommentar:

  1. Jag har haft migrän sedan tonåren och får anfall med ojämna mellanrum, oftast vid stress, men det kan också utlösas av att en solstråle träffar mej i ett öga.
    Det börjar med dimfläckar i synfältet, och inom 5 minuter har jag synbortfall till nästan 80% (tror jag) och det flimrar i utkanterna av synfältet (typ vid tinningarna)... och det värker sedan i ögonen...
    Anfallet med synbortfall o metallflimmer sitter i upp till 30 minuter och övergår sedan i huvudvärk och jag blir trött...
    Jag känner så väl igen det du beskriver.

    Det du beskriver med att du säger fel saker osv känner jag igen ifrån vad en bekant berättat om hur hon kan bli efter att hon haft ett microlitet epilesianfall. Hon förvarnade mej i förebyggande syfte en dag och sa att hon kan få små anfall som utanpå kan upplevas som att hon är okoncentrerad eller frånvarande, och som en stund efteråt följs av att hennes hjärna "kopplar fel" och att hon då hon kanske vill säga "tack snälla" kan kläcka ur sej otrevligheter som exempelvis "håll käften".
    Hon ville att jag (och flera) skulle veta innan att hon aldrig skulle mena att säga sånt - för hon har dåliga erfarenheter av missförstånd till följd av detta.

    Beträffande stundande läkarbesök och besked, så har jag bestämt att det ska bli bra besked.
    Och, jag vill berätta för dej att jag tänker på dej varje dag, och skickar så mycket helande tankar jag bara kan! (((kram)))

    SvaraRadera