Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

onsdag 17 juli 2013

Bakslag....... så less. ....

Va in och lämnade prover tidigt på förmiddan ..... sen fick jag en tid igen klockan 13 för att möta läkare och få svar så jag skulle få ta mina sprutor Xgeva och Sandostatin lar..... men proverna visade på tok för låga värden av kalcium så Xgevan fick jag inte ta....skit den håller ju mitt skelett i schack så inte det kan växa mer av cancer har ju cancer på många ställen på skelettet som på lårben,höfter,bäcken ryggraden käkarna och skallben, så sprutan är så viktig för mig.....nu fick jag utskrivet mer medicin med kalcium och ska tillbaka om en vecka och se hur det står till med kalciumet.... Blåsorna kunde dom inte göra ngt åt mer än att smärtlindra med xylocainlösningen jag redan fått och såren på händerna är bara att fortsätta smörja med det jag har...... Men är det lika besvärlugt när jag ska tillbaka nästa vecka så skulle dom kanske sänka dosen eller pausa med Afinitor....och det känns ju inte heller okej då tumörerna växer.... läkaren tyckte att det va jobbigt att jag reagerat mot cellgiftet eftersom jag kommer att få käka cellgift så länge jag lever..... min konstiga cancer går ju inte att ta bort,bara hejda tillväxten...... så man är ju lite skraj för ett avbrott...... har ju behandlats med cellgifter sen feb/mars 2012 utan avbrott,jo en veckas avbrott blev det när dom opererade bort hjärntumören..... kändes lite pyrt att inte få ta sprutan...... mycket tankar far runt i skallen..... så jag hoppas kroppen orkar.....ta emot behandlingarna som behövs..... Annars har det varit en solig och varm dag..... sista kvällen nu med lugnet i stugan..... blev färdig med delarna till Ericas tröja idag och stickade på en av volangerna...... så till Foyle's War så började jag på en kofta till Tuva =) och måste nog skicka efter lite mer garn från YP då garnet som Tuva tyckte om nästan är slut... Baby Lve heter garnet och är så ljuvligt mjukt.... nänu måste jag ta mina giftpiller och så spela lite WF innan JB dyker upp <3

12 kommentarer:

  1. Jag lider med dig och din familj synd att medicinen ska ge så svåra biverkningar i munnen på dig Jag tänker på dig och skickar massa kramar till er alla Yvonne

    SvaraRadera
  2. Känner tårarna svida i ögonen och tycker det är en djävla skitsjukdom!!
    En förbannad eländig skitsjukdom!!

    Kram

    SvaraRadera
  3. Hörde i radions P1 en kvinna som fick cancer och hade turen att den satt i organ som gick att byta ut. Hela 5 organ har hon fått transplanterade och nu idrottar hon och verkar vara helt återställd. Jag tänkte på dig hela tiden och önskade så att det skulle gå att hjälpa dig på något sätt. Men skelett är det inte någon som har bytt än och det är nog lite för svårt att få att fungera...Du är en riktigt tuffing som klarar alla tyngder som cancern lägger på dina axlar, hoppas du får en bra vecka om det blir paus i cellgiftet. Trots allt slåss nog din kropp för dig, så helt ensamma får nog inte cancermonstren växa!

    SvaraRadera
  4. Jag vet inte vad jag ska säga... Tycker så otroligt mycket synd om dig.
    Skickar en stor varm Kram!

    SvaraRadera
  5. En stor varm kram till dej, och jag hoppas du kan fortsätta din behandling så snart det går igen. Tänker på dej, och önskar att detta inte skulle få hända. Gott att du har ditt handarbete och din stora härliga familj. Håller allt jag äger och har för att behandlingen ska få fortsätta så snart som möjligt igen <3
    Eva Bergkvist/Stickcafét

    SvaraRadera
  6. <3<3<3<3 Håller tummarna för dej!
    Önskar Trevlig sommar, för nu är de snart semester!

    SvaraRadera
  7. Kram kram följer din blogg vilka fantastiska tröjor du gör Lycka till med din behandling. hälsningar Mona

    SvaraRadera
  8. Gumman♡ kram Gunilla

    SvaraRadera
  9. Tråkigt att du inte kunde ta Xgevan. Jag får Zometa (intravenöst)var 6:e vecka mot mina skelettmetastaser. Det har hänt mig också en gång att mitt kalciumvärde var för lågt så att jag inte kunde få min behandling, men veckan därpå gick det bra. Hoppas det blir så för dig också. Det är ingen katastrof att hoppa över skelettbehandlingen en vecka (jag har själv valt att skjuta på min en vecka nu i sommar när jag ska iväg på semester), men såklart blir man besviken när man har ställt in sig på att få behandling. Hur ofta tar du Xgevan? Jag äter tillskott av kalk/D-vitamintabletter varje morgon och kväll. Äter du också det? Håller tummarna för dig nu! Kram Yvonne

    SvaraRadera