Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

måndag 8 juli 2013

Det är kämpigt nu. .....

men kriget mot blåsorna fortsätter......och såren på händerna...men där har jag fått så mycket salvor och krämer av sååååå fina goa människor och det hjälper att hålla händerna någotsånär okej...men det kommer ju nya sår hela tiden....... men jag bara måste stå ut,jag vill inte avbryta behandlingen med afinitor....Tänk om ,Tänk om den får mina tumörer att sluta växa Tänk om Tänk om...och så har jag ju fått chansen att få testa denna dyrgrip till medicin,läste någonstans att det är inte alla landsting som ger det till cancerpatienterna..... så jag är så glad att Akademiska ger det....... för det verkade ju inte finnas ngn annan medicin som biter på min knäppa Neuroendokrina cancer ..... men dagen har varit helt okej även om värken i munnen idag varit tuff....idag va det Pappan och Villes tur att sova länge....jag fixade och donade klart innan dom vaknade.... Pappan har inte mått helt okej idag,orken fanns inte alls i kroppen..... kanske nån förkylning eller ngt på G . Mitt på dan dök Sara m barn och Malin,Gustav och Erica upp för lite fika,bad och tjatter...mysigt..... Malin knatade iväg hem vid tre tiden och då började jag med middan som idag blev Stekt färskpotatis,falukorv,stekt ägg,tsatsikisås och majs..... Sara blev kvar på mat innan hon knatade hem... ungarna käkade med god aptit..... sen blev det krasch först i uterums soffan sen vardagsrumssoffan.... börjar känna av att jag ätit Afinitor nu sen i Maj....känner mig sliten och skör....men vad gör väl det om hundra år.... när man får se en urfin Aspfjärilshona (tror jag det va) som landade på en badboll i poolen...så himla vacker.....och nu ska jag försöka komma till ro och knoppa men det är inte lätt kan jag tala om när det värker så förbenat i munnen..... SKITCANCER



3 kommentarer:

  1. Du finaste Bettan...Du är otrolig...du ger en annan styrka att klara av mycket mindre saker...kraam♡Gunilla..hoppas du får sova...

    SvaraRadera
  2. Skickar en liten trösande tanke till dig att det snart lindrar!
    Anna

    SvaraRadera