Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

lördag 9 november 2013

Dagen har spenderats på Akuten........

Ja jag gjorde som en vän som jobbar uppe på Ackis sa.....Mådde inte allt för bra i natt och morgonen....men efter lite röj och fix så fick pappan skjutsa upp mig till Akuten för att låta dom kolla upp feber,hosta och allmän tillståndet..... fick gå över till Infektion och blev inlagd i ett rum och prover togs ,blodprov,blodtryck,puls,syresättning m.m fick även lov att hosta upp en liten grön slemklump som ska skickas på odling....... Efter svar och koll av hjärta och lungor så fick jag antibiotika utskrivet.....hade lite väl högt blodprov också som får kollas igen på Onsdag när jag ska upp och lämna prover för stora provtagningen och ta mina sprutor Xgeva och Sandostatin lar......... Efter x-antal timmar kunde jag ringa pappan om hämtning och då passade vi på att gå in och handla lite gottit på Willys....pga smakförändringarna jag fått så är det inte mycket som jag kan äta utan att det smakar bläääää.......hämtade även ut medicinen.......sen va det hem och utfodra vilddjuren...det blev pasta,carbonarasås och stekt bacon......Va såååå hungrig,hade fått en macka & kaffe av den supergulliga personalen på infektion..... Sen hade jag ju glömt att slänga med stickningen i handväskan...hade väl inte trott att det skulle ta sån tid....så efter maten så slängde jag mig över stickväskan och stickade......så mysigt med stickningen i händerna och nybryggt kaffe i muggen min ....nu ska jag gå och fortsätta med stickandes och kolla lite tv .....SEE YOU LATER
Fick ett eget litet rum

Väntar på pappan för att få åka hem


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar