Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

tisdag 26 november 2013

SKITCANCER .........

Ja då va det en ny vecka....och ett steg närmare magnetröntgen och läkarbesök..... denna vecka är det dax för röntgen,avskyr att ligga i den där mackapären i flera timmar,man är nästintill döv när man är färdig efter så lång tid..... så nu börjar det kännas i mag gropen att det närmar sig att få reda på hur monstren mår därinne på alla ställen dom bosatt sig.... men jag ger inte upp,inte än iallafall......

JAG FORTSÄTTER MIN KAMP MOT CANCERMONSTREN !!!!

Överallt på dessa ställen sitter det cancermonster....(Som ger mig mardrömmar om både det ena och det andra,och varför drabbades jag)¤ Skallbenet i bakre delen av skallen
¤ Skallbenet på vänster sida ovanför tinningen
¤ Hjärntumör på vänster sida ca 7-8 cm ovanför örat ,Nu bortopererad
¤ Käkbenet på höger sida
¤ Halskotorna vid nacken
¤ Kotorna vid bröstryggen
¤ revbenen på höger sida
¤ revbenen på vänster sida
¤ Under höger bröst i mjukdelen
¤ Där luftrören delar sig till lungorna,en tumör på 8 - 9 cm
¤ Bakom örat i hals i mjukdelen ner till nyckelbenet....

¤ Metastaser i lymfkörtlarna .......
¤ Sköldkörtelcancern som opererades
bort den 28: nov -11
och det va då det upptäcktes fullt med cancer under bröstkorgen så dom va tvungna att såga upp hela bröstkorgen....en operation som skulle tagit 1 ½ timme tog närmare 7 timmar....en jobbig tid efter,värk som bara den !!
¤ att cancern spridit sig till skelettet och mjukar upp det så att jag måste börja ta injektioner (en alldeles ny framtagen medicin) och medicin mot det...annars kommer jag att ofrivilligt få frakturer........Och den första injektionen tog jag den 15:e juni -12
¤ I september -12 ska jag behandla min cancer som opererades bort i nov-11 och det blir med radioaktivt jod.......
¤ Hjärntumören blev bortopererad den 27/9-12....Provsvaren visade att det va ingen elakartad men en snabbväxande som måste kontrolleras var 4: vecka......den va stor som en mandarin..

¤ Bäckenet¤ Lårben och Lårbenshalsen på vänster sida

¤ Det har även upptäckts en förändring vid bröstet/armhålan på vänster sida och den 10: april ska jag in till krurgen och kolla om det blir ännu en operation.... det blev operation i April -13 då man tog bort smittade lymfkörtlar =(
¤ Den som sitter vid delningen av luftrören har vuxit :)
¤ Har gjort min Jodbehandling i januari mot sköldkörtelcancern
Det jobbiga är ju att försöka hålla humöret uppe...ibland går det bra ibland mindre bra.....

kan ju inte släppa tanken på att allt kan ju faktiskt bli sämre till nästa koll......och denna cancer går ju inte att bota heller,bara försöka stoppa den och hålla den i schack.......suck......suck....... Ibland känns allt så tröstlöst och man går in i mörkret....men lyckas ta mig ur det och som tur är klarar jag det på egen hand än så länge........
MINA ÄLSKADE UNGAR .........






5 kommentarer:

  1. Hejsan! Tittar ofta in på din blogg och läser hur du har det. Beundrar din glöd och den kraft du har, Kram Karin

    SvaraRadera
  2. Hej du underbart fina människa... Jag sänder styrkekramar och jag ska tänka på dig till max...

    Stoooor stoor KRAM från Margareta

    SvaraRadera
  3. Jag håller tummarna för dig!Förstår att det är jobbigt att ligga i den maskinen. Du verkar vara en fantastisk kvinna och en toppen mamma.

    SvaraRadera
  4. Nej ge aldrig upp Bettan...du är en kämpe:) kraam G

    SvaraRadera
  5. Kram och fortsätt din kamp mot monstren du ❤❤❤
    Du är fantastisk
    Anki

    SvaraRadera