Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

onsdag 4 september 2013

Dagens Läkarbesök !!!

Då har jag varit och fått reda på hur det ser ut......... och enligt magnetröntgen så står tumörerna stilla i växten =) så glad jag blev att höra det så jag såg nog rätt dum ut..... men det har alltid varit ngt dåligt besked när vi varit på dessa läkarbesök......så att det skulle vara ett okej besked kunde man ju inte drömma om.......Sen talade hon om vilken extremt ovanlig cancer jag har då den inte följer några riktlinjer ....dom hittar ju ingen modertumör till den endokrina sorten,och jag har bortopererad sköldkörtelcancer även bortopererad hjärntumör och cancer i lymfkörtlarna ??????? så jag frågade vad det kommer ifrån ,men dom vet inte......ärftlighet ska nu testas.....och finns det ngn risk för arvet så ska även ungarna få testas.......det jobbiga med denna cancer är ju att så fort jag slutar med cellgifter så växer tumörerna......skönt att veta att Afinitor och Sandostatin lar funkar just nu.......För tumörerna kommer inte att försvinna bara stanna i tillväxten....... Nu väntar magnetröntgen av hela kroppen och hjärnan i november.......så ännu 3 månader för Afinitor att visa vad den går för.....men så himla dyr medicin måste ju vara bra =) Ja nu ska jag ta mig en fika och äta lite kola kakor jag fick av Emma som hon bakat till mig och Tack min Älskade unge för stödet idag <3

                           


Överallt på dessa ställen sitter det cancermonster....(Som ger mig mardrömmar om både det ena och det andra,och varför drabbades jag)
¤ Ryggraden
¤ Skallbenet i bakre delen av skallen
¤ Skallbenet på vänster sida ovanför tinningen
¤ Hjärntumör på vänster sida ca 7-8 cm ovanför örat ,Nu bortopererad
¤ Käkbenet på höger sida
¤ Halskotorna vid nacken
¤ Kotorna vid bröstryggen
¤ revbenen på höger sida
¤ revbenen på vänster sida
¤ Under höger bröst i mjukdelen
¤ Där luftrören delar sig till lungorna,en tumör på 8 - 9 cm
¤ Bakom örat i hals i mjukdelen ner till nyckelbenet....

¤ Metastaser i lymfkörtlarna .......

¤ Sköldkörtelcancern som opererades
bort den 28: nov -11
och det va då det upptäcktes fullt med cancer under bröstkorgen så dom va tvungna att såga upp hela bröstkorgen....en operation som skulle tagit 1 ½ timme tog närmare 7 timmar....en jobbig tid efter,värk som bara den !!

¤ att cancern spridit sig till skelettet och mjukar upp det så att jag måste börja ta injektioner (en alldeles ny framtagen medicin) och medicin mot det...annars kommer jag att ofrivilligt få frakturer........Och den första injektionen tog jag den 15:e juni -12
¤ I september -12 ska jag behandla min cancer som opererades bort i nov-11 och det blir med radioaktivt jod.......
¤ Hjärntumören blev bortopererad den 27/9-12....Provsvaren visade att det va ingen elakartad men en snabbväxande som måste kontrolleras var 4: vecka......den va stor som en mandarin..

¤ Bäckenet¤ Lårben och Lårbenshalsen på vänster sida
¤ Det har även upptäckts en förändring vid bröstet/armhålan på vänster sida och den 10: april ska jag in till krurgen och kolla om det blir ännu en operation.... det blev operation i April -13 då man tog bort smittade lymfkörtlar =(
¤ Den som sitter vid delningen av luftrören har vuxit :)
¤ Har gjort min Jodbehandling i januari mot sköldkörtelcancern
Det jobbiga är ju att försöka hålla humöret uppe...ibland går det bra ibland mindre bra.....

kan ju inte släppa tanken på att allt kan ju faktiskt bli sämre till nästa koll......och denna cancer går
ju inte att bota heller,bara försöka stoppa den och hålla den i schack.......suck......suck....... Ibland känns allt så tröstlöst och man går in i mörkret....men lyckas ta mig ur det och som tur är klarar jag det på egen hand än så länge........


18 kommentarer:

  1. Åh va glad jag blir Bettan...Du ska se att din kraft tar bort skiten...VARM kram från mej Gunilla

    SvaraRadera
  2. Så härligt för dig. Nu får du vila ett tag. Låta stickorna jobba och njuta av höstdagar.

    SvaraRadera
  3. Så himla skönt för dig att få ett positivt besked, och att medicinen fungerar.
    Blir så glad för din skull.
    Kram
    Ellenor

    SvaraRadera
  4. Skönt för dig att få ett positivt besked idag, och för er alla. Hoppas att du nu kan få en lugnare period för huvudstress och sömn. NJut av beskedet och de dina.Yvonne

    SvaraRadera
  5. Tänk på dig, och vad glad jag blir för din skull.
    Men så skönt att det fungerar med medicnen!
    Kan tänka mig att axlarna åkt ner någon decimeter och
    ångesten släppt lite.
    Humor har du i allafall det kommer man långt med!
    Varma hälsningar! Anna.

    SvaraRadera
  6. åhhh va skönt at höra gumman, förstår att det va ett "chockerande" glädjebesked du fick, men ack så positivt <3 Kramar

    SvaraRadera
  7. Bettan. Här sitter jag med tårarna i ögonen för din skull. Så skönt besked. Ta vara på dej själv och din fina familj och VILA. Massor med kramar Monica

    SvaraRadera
  8. Vilken underbart besked du fick av doktorn.Skönt att monstret håller sej"på mattan".
    Njut av ditt"godis"som kom på posten.
    massor med styrkekramar ♥♥♥

    SvaraRadera
  9. Ler och är glad för din skull :-) Du är helt fantastisk, har ett mod och humör som är få förunnat. Att du sen har ork att sticka så fina alster gör i alla fall mig glad och inspirerad. En stor kram ifrån Skåne ♥
    Eva

    SvaraRadera
  10. Åh vad glad jag blir för din skull. Nu kan du koppla av lite några månader. Hoppas så att dom kan hitta någon mirakelmedicin som tar död monstren du har fått. Visst är livet konstigt vissa vinner på lotto, chansen är väl större att vinna 1 miljon än få det ovanliga som du har fått.
    Fortsätt njuta av stickning och din härliga familj , den nya medicinen måste fortsätta att hålla skiten i schack.
    Hoppas så på underverk för dig.
    Massa kramar från Virre

    SvaraRadera
  11. Det gör mig glad att läsa ditt inlägg idag. Så skönt för dig att äntligen få ett positivt besked.
    Styrkekram från Skåne

    SvaraRadera
  12. KRAM!!!! Vilket härligt besked!!!!

    SvaraRadera
  13. Åh, vad glad jag blir :) <3 Detta var du sannerligen värd. Ingen dålig fajt du går igenom. Jag håller tummar och tår att Novembers besök ska gå lika bra. Stort grattis för ett fantastisk glädjande besked. Kram Eva/ Stickcafét

    SvaraRadera
  14. Vad roligt att läsa att medicinen hjälper.

    Brukar hålla ett öga på din blogg, och tänka på dig, när jag känner mig nere, för jag vet att du har det värre.

    Kram

    SvaraRadera
  15. Åh ja! Jag gläds med dig att det var bättre besked du fick nu! Min pappa hade cancer i lymfsystemet, och fick stamceller av sig själv. De tog ut en massa blod, strålade det, gav honom en massa cytostatika och sen fick han återhämta sig och fick tillbaka stamcellerna ur blodet sen. Hans variant hette mantelcellslymfom och ingen trodde han skulle repa sig. De hade inte ens kvar hans jobbplats, när han kom tillbaka, ett år senare... men han fick en motsvarande plats. Jag vet inte hur dessa stamceller fungerar, man måste kanske avlägsna tumörerna först, om det går, men du kan i alla fall fråga. Många kramar!
    (PS. Min pappa var 57 när han fick diagnosen, 61 i dagens läge, aldrig friskförklarad, men han är okej!)

    SvaraRadera
  16. Vad härligt för dig och din familj!
    KRAM

    SvaraRadera
  17. Så glad för din skull, Bettan, och hoppas du nu kan fortsätta njuta av dina stickor under de sköna höstmånaderna! Kram från grannen E

    SvaraRadera
  18. Hej Elisabeth! Så glad jag blir för din skull att du fick ett bra besked. Att tumörerna står stilla är positivt när man är i vår situation. Nu håller jag tummarna för att det fortsätter så - länge! Kram!

    SvaraRadera