Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

tisdag 24 september 2013

Vidimerat........

Då va provsvaren vidimerade så jag kunde kolla upp dom i journalen på Webben.....så himla skönt att knna gå in och läsa själv...vad som skrivs i journalen.... och ingen rolig läsning för nästan alla värden på alla proverna låg under referensvärdena..... och Hbvärdet hade gått ner ännu mer sen sist nu är det på 96.....inte undra på att jag är så förbenat trött,yr och allmänt matt....... i morrn ska jag knapra persilja..... Dagen kom med lite överraskningar...först ett mjukt,gosigt,ulligt,kramigt & mysigt paket med Baby Merino från Drops...älskar det garnet..... fick hem en rosa nyans och ljusgrått...det ljusgråa ska det stickas en babyhuvkofta av till en Go Vän från Sundsvall för i Januari -14 ska hon bli Mormor <3 Nästa överraskning kom när Ville kom hem och hade Calle med sig hem,fast vi inte bestämt ngt om det..... dom vet att pappan måste vara hemma när dom ska ta hem kompisar...för jag orkar inte vara själv med dom.... nu är ju Calle mitt barnbarn så till honom kan jag ju ryta i om det behövs utan att få dåligt samvete.....Men jag fattar inte hur skolan tänkte där för ska ungarna åka till eller ta hem ngn så ska det finnas skrivna lappar.....stackars Malin blev ju skiträdd när Calle inte va med bussen hem och försökte nå mig som låg och slumrade ...... Calle måste ju även ta en annan buss för att hänga med Ville eftersom Villes buss inte går förbi Gunsta på eftermiddagarna...... Ja det gäller nog för Funbo Skola att se över rutinerna för hur det ska vara .....när man ska åka hem till kompisar så måste det ju funnits ngn kontakt med föräldrarna ! Men dom hade en rolig eftermiddag med varandra,vilddjuren....puh..... Middagen idag hade Philip fått bestämma så det blev Pasta & Köttbullar.... räckte även till Philips matlåda imorrn då han ska va på Scania verkstaden.....åhhh imorrn ska jag göra Tacopajen som dom lagade på Nyhetsmorgon imorse....blev så sugen på att göra det.... Har stickat lite idag och snart är jag färdig med Ebbas lilla kappa....Nu är jag trött och ska krypa ner i mitt mysiga påslakan...först giftpiller...... Godnatt Vänner

5 kommentarer:

  1. Åhh är den lilla luvkoftan till mitt lilla <3 som kommer i början av nästa år ??? <3<3<3, du är så underbart snäll min vän <3 (nu blev jag lite blöt på ögat)
    Sussa gott min vän. Många kramar från blivande "momme"

    SvaraRadera
  2. Hittade din blogg på cancertjejer där jag varit med sen urminnestider. Men vilken resa du gör du starka kvinna. Kommer att följa din blogg. Har själv haft bröstcancer år 05 inga återfall so far. Kärlek till dig och din underbara familj. Kram Katrine

    SvaraRadera
  3. Hoppas du börjat med lite persilja..tog alltid min mamma o tugga på för att få upp sitt blodvärde ibland...♥Gunilla

    SvaraRadera
  4. Hittat din blogg ikväll. Ska läsa den från början, jag lovar, när jag har ledig dag! Kram så länge. Styrka och kärlek sänder jag, tills nästa gång! /Barbro

    SvaraRadera