Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

torsdag 5 september 2013

Nu börjar det........

Jaa vad skulle hösten eller snarare sensommarn vara utan alla förkylningar....Linnéa,Ebba började i veckan jätteförkylda..tror Linnéa stackarn fått öroninflammation också.....Ville började igår och idag kom Philip och Julia hem från skolan och mådde pyton båda två.... Kul i Jul ..... Usch tycker det är så jobbigt med förkylningar när det är så här fint väder ,känns som om det smittar värre då...... jag håller tummarna och hoppas få slippa,bombar den redan sjuka kroppen med c-vitamin så det pyser ur öronen..... i dag kunde jag gå in i min journal och läsa att allt stämde med läkarbesöket i går ,och det gjorde det...ingen rolig läsning .....och att det bara fanns ett muntligt svar på röntgen från Gävle, Onkologen väntade på bilder och skriftligt svar.....så jag hoppas dom läst bilderna och jämfört med dom gamla ordentligt.....Ville har nog varit ängslig för detta även om han inte sagt ngt men igår när jag satt och vilade efter läkarbesöket så kom han och gosade och helt plötsligt så sa han - Mamma..sa doktorn att du skulle dö ?  shit jag blev så överraskad och fann som tur va orden snabbt och förklarade att medicinen stannat knölarna....Då säger lilla skitungen.....- Åh vilken tur då får du leva ett tag till......följdfrågan av det va -Mamma är det långt till jag fyller år.....undrar vad som rör sig i det där lilla huvudet....... Fixade lax och fiskpinnar,potatis och min goda kalla sås till middag..... Pappan veckohandlade,kom hem med varor käkade och åkte in på Julias klass föräldramöte på Fyrisskolan....kom hem lagom till Broadchurch ... jag blev färdig med en barnbluffis i vitt på eftermiddan och började genast med en ny ...... Hoppas jag orkar sitta med Malin på marknaden på Söndag skulle vara så himla skoj =) nä nu ska jag ta mina piller,spela lite WF och sen krypa ner i myslådan <3 Puss & Godnatt




5 kommentarer:

  1. Vad fina dina bluffisar är tur att du har din stickning som du tycker om. Sköt om dig Yvonne

    SvaraRadera
  2. Jag får tårar i mina ögon... Barn är underbara!
    Krya på er alla och jag håller mina tummar att du ska orka vara med på marknaden på söndag.
    Kramar <3

    SvaraRadera
  3. Läste och fick tårar i ögonen och så började jag skratta. Barn är så roligt ärliga i sina tankar ibland även när det är så sorgliga frågor. Undrar om han helt enkelt bara hoppades att du skulle vara med till hans födelsedag...

    <3

    SvaraRadera
  4. Vad du är tapper å duktig skönt att få ett positivt besked att det står still i alla fall. Trotts all biverkningar.Fina bluffisar du stickar hoppas du kan vara på marknaden själv det skulle ju vara bra för dig å kul.Kram

    SvaraRadera
  5. Oj, vilken jobbig fråga! Jag är på ett sätt glad att mina barn var så små när jag genomgick operation och behandling så dom förstod ju ingenting. Men istället var det jobbigt på andra sätt.

    KRAM

    SvaraRadera