Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

måndag 30 september 2013

Studiedags Måndag

vilket är lika med = alla skolbarn hemma utöver dom som redan är hemma vilka då är.....Tim,Linnéa,Ebba,Philip,Julia,Ville,Mia & Zacke alltså fullt hus........ så jag hoppas ni förstår att min ork tar slut ibland =) men idag har det funkat relativt bra.....Ville och Zacke är ute och cyklar och trixar som bara den, inspirerade av uppvisningen med cyklar som va här i Uppsala i Lördags.....jag har försökt att sticka lite på Isaks tröja idag....men med alla ungar hemma så kommer jag inte till ro.... men imorgon är det skoldag igen och Linnéa och Ebba ska in till stan på förmiddan...då ska jag njuta och sticka, och vila.....behöver vila upp mig då pappan far iväg på SEKO Kongressen Tis - Tors........Tur jag har Titt som ska hjälpa mig att få iväg Ville till bussen på morgonen....för dom äldre tonåringarna får man ju knappt ur sängen på morgonen..... och konflikter undviker jag helst nu för tiden.... Tur man inte är lik sin mor...som sökte konflikter för att få sin chans att göra illa....... Kollade på Elementary ikväll tycker om att titta på det,lite små charmigt , inte några våldsamma scener.....Börjar få ont i lederna.....fotlederna och knäna......jobbigt....... satt och funderade på julklappar idag.....hua !!!!!!! 10 BARN och 11 BARNBARN på en halvtidssjuklön Jissus !!! ja det är bara att bita i det sura äpplet och påbörja processen, klappinköp =) nu ska jag påbörja nattningen av mig själv... först gift

piller sen Word Feud =) Natti Natti

3 kommentarer:

  1. Hej! Du känner inte mig, men jag har följt din blogg ett tag nu efter att ha hittat den av en slump. Jag heter Elisabeth och är född 1961 precis som du. Men våra liv ser väldigt olika ut. Har bara 2 barn och de är utflyttade, ex.vis. Och jag kan inte sticka! Jag beundrar dig och känner med dig. Ville bara tala om att en okänd kvinna ser dig som en hjältinna! Synd att din mamma inte verkar vara ett stöd för dig. Varför är hon inte det? Hon borde vara stolt! Kram!

    SvaraRadera
  2. Hej ! Att få ha varandra vore glädje nog på jul. Så tråkigt att känna pressen att finna julklappar. Inte alltid lätt när ekonomin är som den är. Jag kommer i jul att ge sockar och mössor och sjalar i julklapp till ungarna. De är stora och utvuxna. Barnbarn kommer få stickade tröjor och poncho och strumpor. Och allt är gjort av mej och min gulliga moster på 84 år <3.
    Avsaknaden av en förstående och närvarande mor och mormor, är svårt att nånsin acceptera. Jag har som du, en frånvarande och avig mor. Idag kan jag släppa sorgen efter hennes levande frånvaro och fullständigt avsaknad av empati för sin dotter. Men visst sitter en tagg i hjärtat, varför jag. Men våra underbara egenskapade familjer, känner jag, ger tröst åt saknaden av rötterna. Min far( som jag fick reda på vem det var vid 48 års ålder) är av samma virke som min mor. Ett personligt kontakttillfälle av mej, som gjorde att jag förstod att jag ska skapa min egen lycka. Den är funnen, utan mor och far. Jag älskar mitt nuvarande liv och gläds åt de fina människorna runt mej. Och över dig som ger så mycket glädje och djävlar anamma att man inte kan annat än att vara lycklig. Ditt tuffa liv, visar verkligen att man ger sej själv den lycka man ska ha, genom att du finner mycket glädje i handarbete och din familj och vänner. För ur allt ditt elände, har du skapat en fantastisk familj. Du ger så mycket till alla som följer dej. Önskar att jag kunde skänka dej det du önskar mest. Men finns här alltid som en osynlig vän och följer dej och skänker dej många varma kramar, och håller en osynlig hand när det känns tomt. Kram från Eva / Stickcafét

    SvaraRadera
  3. Vilka fina kommentarer du fått Bettan! Hoppas inte du ska behöva tänka för mycket på julklappar o sånt men vet hur det är...Önskar också att dina föräldrar förstår vad dom går miste om..sina töser:(..Tur du har din man o familj! Varma kramar gumman ♥ Gunilla

    SvaraRadera