Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

måndag 9 september 2013

Man får försöka......

Idag har vi varit ute hela dan...va så skönt där jag satt och stickade så jag gick inte ens in för att kolla Hem till Gården..... men det gäller att ta tillvara dom sista dagarna nu när det går att sitta ute och sticka.... Micke kom över på en snabbfika och Emma kom ut efter hon slutat jobbet.....Pappan har haft semester och ska vara ledig hela veckan.....han ska sätta in en ny duschkabin och det va lite krångel så det tar nog en dag till innan det är brukbart....sen ska fönstren på uterummet fixas till.....Idag fick Calle följa med Ville hem och leka ,dom har  det så himla roligt ihop dom där två....så jag hade fått order av Ville att baka en tigerkaka till fikat när dom kom hem..... Jag fick hem lite nyheter i garnväg från Svarta Fåret Freja multi i rosa...så himla läckert =) och så har jag fått 3 nya beställningar på Bluffisar och en ska vara färdig till Fredag så imorrn drar jag igång med den och lägger lilla tjejkoftan till ett Kusinbarnbarn åt sidan en dag.....så kul att få sticka lite babykläder igen... Träffade min kusin Monica och hennes Leif idag...och beställde stickade sockor till Ville utav henne till vintern....nä nu ska jag ta hand om mina såriga händer och smörja in dom så det får verka under natten...Har varit helt slut idag efter gårdagens marknad....och så börjar det klia i halsen.....orkar inte med ngn förkylning......ikväll satt jag och kollade på facebook när jag såg en statusuppdatering som löd typ så här.....bla bla bla sätt detta på din blogg om du har världens bästa mamma !!!!!! Men om man inte har det då.......likväl som dom som har världens bästa mamma, vill jag berätta att jag har världens skitmorsa..... kanske får fixa en egen text till oss som inte har världens bästa mor =)  nä nu är det giftpiller dax och förhoppningsvis nån timmes vila..... för imorrn väntar en dag med pappan






6 kommentarer:

  1. Skönt du kunde sitta ute igår..idag skulle nog regnet komma...Usch detta med mamma..där skriver jag såå gott om min o så har du det så..men det är inte meningen att jag ska bresara över min men så olika det är....kram på dej Bettan♥ Gunilla

    SvaraRadera
  2. Kära lilla söta Bettan. Grannen fd fårtanten tyckte det var så trevligt att träffa dig o tänk nu har jag två jättefina bluffisar till vintern. Dom doftade så gott av din parfym också.

    SvaraRadera
  3. Håller med dig om det där med mamma, min fostermamma var en skitmorsa... Skulle absolut finnas en sån text för oss.
    Vilka underbara bilder och vilket garn... Helt ljuvligt!
    Kram!

    SvaraRadera
  4. Gott att ta till vara de fina dagarna som bjuds oss. Livet känns lättare då. Fantastiskt, du fick ihop 31 bluffisar. Fantastiskt fina. Jag förstår ditt tänk med din mamma, jag har det ungefär så också. Men ur skit växer blomma. Det har du sannerligen bevisat. Så vi får ta våra mödrar, som näring åt det liv vi önskat oss med våra familjer. Hoppas och tro att det vi gör är rätt. Vi gör det i a f av kärlek till familjen Kram Eva/ Stickcaféet

    SvaraRadera
  5. Hihi, så herlegt, har oxå en skitmorsa, trodde jag var ensam i verden om det... ;-)
    Men man tog jo lärdom av det og inte gjordt likedant med mine barn.. <3

    Ha ein underbar kveld med dine kjäre og dine fina stickningar.

    Kram frå Ingjerd

    SvaraRadera
  6. Gött att någon mer än jag hetsar upp sig över dessa skittexter- tack för det :) !

    SvaraRadera