Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

söndag 12 maj 2013

Söndag du vilodag.......

och det blev faktiskt en vilodag.....pappan for iväg på förmiddan för att åka rullskidor ihop med Team Sportia......medans vi som va hemma matade tvättmaskin och diskmaskin........vid lunchtid kom Emma över för idag va det hennes tur att ha lite mamma tid....Och med sig hade hon en smarrig sockerkaka.....vi satt och njöt i uterummet...jag med stickningen och Emma med virkningen.....Linnea,Ebba och Ville åkte hem till Tobias och spenderade dagen i Sävja.....Emma blev kvar till middag som idag blev potatis och grönsaker i ugn,prinskorv och köttbullar och till det såser....gott va det........ sen skjutsade pappan hem Emma till staden samtidigt som han skulle hämta hem Lilla Hjärtat hos Tobias.....sen när Ville kom hem blev det lek med Zacke resten av kvällen....Mia hade byggt en koja åt Zacke i skogskanten så där va dom och lekte så fint tillsammans.....Jag gjorde färdigt Lilla Ebbas kofta och den blev sååååå söt.....sen började jag med en rosa skapelse i det supermjuka garnet Baby Love till Mormors Erica....som en liten uppmuntran till henne då hon inte mår så bra..... sen mot kvällningen va det dax för dusch för Lilla Hjärtat så han är ren och fin till skoldan imorrn....vi tittade på Mästarna Mästare.....och nu är det snart dax att knoppa...I dag är det NÄST SISTA dan av behandlingen med Temodal och Xeloda.....känner av behandlingen nu .....illamående och så tröttheten som är så vidrig....och känslan av att inte orka någonting...... Man blir ledsen och nedstämd..... ja ja imorgon kommer jag att få ett intressant besök mitt på dan....och det ska jag berätta om mer när jag har mer kött på benen om det.... men spännande är det...... och så hoppas jag Peter ringer om mitt svar på vad för cancer som va i knölen.......håller tummarna för att han hinner ringa innan Pappan ska fara iväg på jobbresa.....vill ju ha honom hemma om det inte blir allt för positiva besked...nä nu ska jag ta en runda Word Feud........ GODNATT VÄRLDEN =)

3 kommentarer:

  1. Håller tummarna för bästa möjliga svar från doktor Peter!
    Och väntar med spänning på......


    /Tina

    SvaraRadera
  2. Hoppas nu att det gått bra!
    Anna

    SvaraRadera